Visoko C!
Na testu Kurira automobil iz „golf klase“. Pa još i „golf“. Baš zato smo preskočili upoznavanje. U ovoj vezi sve štima, i to odmah. Harmonija sa upravljačem, menjačem i ostalim komandama trenutno je uspostavljena! Isti slučaj bio je i s prethodnim generacijama, pa je do sada prodato 30 miliona „golfova“.
Prvi zadatak „sedmice“ je da se dopadne kupcima. Linije su, u odnosu na fluidne konture „šestice“, zategnute i kockastije. To je sada trend. U modi su i LED diode - eto ih i na „golfu“. Visina je smanjena za 28 mm, što donosi vizuelnu dinamiku.
Kabina očekivano otmena, kvalitet obrade i materijali na visokom nivou. Više od C segmenta, manje od premijuma. Osvetljenje instrument table je elegantno sivo, bez kiča. Zameramo što, uz sivu i crvenu boju, u kabini nije korišćena i plava, kao u „šestici“. Za utehu, postavljen je kolor ekran osetljiv na dodir, ali i tu ima problema. Stanice na radiju mogu da se traže samo preko tač-skrina, a ne na dugme, što nije praktično u vožnji.
Ipak, veliki plus u kabini je prostranost. Četvoro gabaritnih ovde može i na daleki put. Odlična vest je da je standardna oprema u „sedmici“ sada bogata.
Pod haubom je 1,2 TSI benzinac. Mali, ali - sjajan agregat. Kultivisano radi, čak nas časti i sportskim akordima u višim obrtajima. Ima 85 KS i u gradu nudi sasvim dovoljno ubrzanja, što može da zahvali masi od samo 1.154 kg. Bez štednje trošio je osam gradskih litara. Još kad bi imao šestu brzinu, bio bi savršen i za međugradski put...
Volan je precizan, a vozač oseća podlogu. O stabilnosti brine ESP. Čim oseti nevolju, trenutno reaguje, mada upravljač ionako dosledno sluša vozača.
„Golf VII“ odavno ruši kliše o nemačkoj monotoniji. Emocije stižu čim sednete pred volan. O poverenju koje Srbin ima u „golf“ naši političari mogu samo da sanjaju...
GOLF 1,2 TSI
Motor: 1.157 cm3
Snaga: 85 KS, 4.300-5.300 o.
Moment: 160 Nm, 2.200-5.400 o.
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,9 s
Maks. brzina: 179 km/h
Masa: 1.154 kg
Dužina / širina / visina: 4.255 / 1.799 / 1.452 mm
Među. razmak: 2.637 mm
Prtljažnik: 380/1.270 litara
Potrošnja na testu (grad): 9,5 l
Cena: od 15.550 evra
Bogata oprema
Osnovni „trendlajn“ paket veoma je bogat. Ima elektropodesive retrovizore, elektronski imobilizator, indikator probušene gume, start/stop, zadnje svetlo za maglu, paket za pušače, bord kompjuter, detekciju zamora, kožni volan i menjač, automatski klima-uređaj, četiri podizača stakala, kolor infotejment uređaj (5 inča) osetljiv na dodir, elektromehaničko upravljanje, radio CD MP3 uređaj (SD, AUX), ESP sa ABS i ASR, ISOFIX, daljinsko zaključavanje, električna parkirna....
Pametno kočenje u slučaju sudara
Višekratni sudari čine čak 22 odsto saobraćajki s teškim povredama. Zato je VW razvio inovativni sistem kočnicu u slučaju višekratnog sudara. Nakon sudara automatski aktivira kočenje, kada vozač više nije u stanju da to sam učini, i na taj način izbegavaju se dalji sudari. Funkcija usporava vozilo na 10 km/h i vozač je u svakom trenutku u mogućnosti da preuzme kontrolu. Sistem je standarni deo svakog „golfa VII“.