Intervju: Aleksandar Seničić - direktor Nacionalne asocijacije turističkih operatera

S Jutom u Evropsku uniju

Foto: Kurir
Članstvom u Evropskoj asocijaciji turističkih agencija možemo brže i bolje da pristupimo fondovima

BEOGRAD - Veliki uspeh.
Nacionalna asocijacija turističkih operatera Juta nedavno se u Briselu pridružila Evropskoj asocijaciji turističkih agencija i tur-operatera (ECTAA).
Aleksandar Seničić, direktor najreprezentativnije asocijacije turističkih agencija u zemlji, u razgovoru za Kurir kaže da je Srbija 28. zemlja kojoj je to pošlo za rukom.

♦ Kakve je uslove bilo potrebno ispuniti da biste postali članica ECTAA?
- Jedan od uslova je da ste u pridruženom članstvu EU ili da je zemlja članica EU. S obzirom na to da mi nismo ni u jednoj od tih pozicija, u poslednjih pet meseci morali smo da iskoristimo lične kontakte i poradimo na organizaciji kako bismo ispunili sve kriterijume.

♦ Kakav je značaj tog pridruživanja?
- Dobili smo mogućnost da imamo jednog predstavnika u Bordu direktora ECTAA, odnosno u izvršnom telu te asocijacije, kao i još jednog člana koji je zamenik člana Borda. Bićemo na samom izvoru evropskih zakonskih regulativa koje ćemo, uz odobrenje nadležnih institucija i resornih ministarstava, moći da implementiramo kod nas i tako potpuno spremno dočekamo učlanjenje Srbije u EU.

Imaćemo mogućnost da brže i bolje pristupimo njihovim fondovima, koji se odnose na razvoj turizma i turističkih kretanja u celoj Evropi. Pruža nam se i mogućnost da budemo zemlja partner i da se na taj način maksimalno promovišemo u svim zemljama Evrope.

(S. I. )

Moramo dovesti strance u Srbiju

♦ Kom prioritetu Srbija treba da teži kad je o turizmu reč?
- Želja svih nas je da se bavimo receptivom, dovođenjem stranih gostiju u Srbiju. Moramo insistirati na različitosti u odnosu na druge zemlje, pre svega se bazirati na banjska lečilišta, etnoturizam, lov i ribolov, traking i rafting, kao i posmatranje ptica. Tu je i razvijanje turizma velikih gradova, kao što su Beograd, Novi Sad i Niš. Za sve to je neophodna infrastruktura, putevi, aerodromi, hoteli, što nas opet vraća na neophodnost obezbeđivanja novčanih sredstava.