BEOGRAD - Opasno!
Ako se zbog ćelavih guma autobus Gradskog saobraćajnog prevoza sudari s drugim vozilom, odgovornost i štetu mogli bi da snose i vozač i preduzeće GSP. Podsetimo, sindikat ovog prevoznika i pojedini vozači izjavili su da voze autobuse s jako lošim gumama i da strepe za svoju, kao i za bezbednost putnika.
Milan Božović, glavni koordinator Komiteta za bezbednost, kaže da rukovodioci zatvorenih sistema, u koje spada i GSP, nisu ni svesni koliko rizikuju kada puštaju svoja vozila u saobraćaj a da nisu potpuno ispravna. On upozorava i da je u Srbiji saobraćajna kultura na vrlo niskom nivou i da je neophodno da sva vozila imaju dobre gume.
- Ćelave gume su opasne i na suvom, a kamoli na klizavom kolovozu. Što se tiče pneumatika za autobuse, propisano je da imaju šaru najmanje dva milimetra, ali propisom nije uspostvaljen dezen šare, tj. zimski ili letnji. Svakako je bolje da dezen bude zimski jer se bitno razlikuje od letnjeg. Kada je šara plitka, veći je problem s eventualnim proklizavanjem - kaže Božović.
On ističe da šare na autobuskim gumama ne smeju da budu manje od dva milimetara. To, bez razlike važi za letnji, a i za zimski period, što je paradoksalno, jer su šare na zimskim automobilskim gumama dvostruko dublje od autobuskih, oko četiri milimetra.
(S. S.)
Okanović: Slušajte vozače!
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da treba obratiti pažnju na reči i iskustva vozača GSP.
- Naši propisi ne nalažu upotrebu zimskih pneumatika za autobuse. Korišćenje istih autobuskih guma i leti i zimi je sa stanovništa propisa ispravno, ali to nikako ne znači da je dobro - kaže Okanović.