Pada (drugi) sneg, sitni sati. Ekipa izlazi iz kafića u blokovima. Tri vozača i tri auta. Švedski standard, rekli bi neupućeni.
Ali posle koji minut zove Gordan: „Brate, pomagaj, ‘jugo’ mi zaglavio“...
„Lodži“ stiže - „jugo“ je odglavljen. „Dačija“ nastavlja bez problema po snegu, ali zove Petar:„Brate, pomagaj, ‘polo’ mi zaglavio“... „Lodži“ stiže ponovo - uspela je i „operacija broj 2“! Inače, pre pola sata smo komentarisali - mali auto, majstor po snegu... Ipak, velika „dačija“ bila je „interventna snežna ekipa“ te noći.
Baš su gabariti najjači adut „lodžija“. U prtljažnik staje 827 litara, a kada se spusti drugi red - 2.617! Ozbiljna konkurencija transporterima jer „lodži“ može da ponese čak 710 kilograma tereta! Mesta ima na pretek i na zadnjoj klupi, a može se ugraditi i treći red sedišta.
Vozač takođe ima mesta i sedi solidno, ali upravljač može da se šteluje samo po visini, dok u osnovnoj verziji ni to ne može... Enterijer je praktičan, ima čak 12 polica, ali utisak kvari jeftina i tvrda plastika. Preporučujemo ugradnju multimedijalnog sistema „medija NAV“ (doplata), inače će vladati monotona atmosfera u kabini jer narandžasta instrument tabla nije u korelaciji s emocijama.
Pod haubom je 1,6-benzinac. Ima 85 KS, ali sasvim dovoljan jer je „lodži“ sa testa težak samo 1.090 kg. Ubrzanja su solidna, dok mu za duži put nedostaje šesta brzina. Za pohvalu je prosek od osam litara benzina u gradu, dok za nešto jači tempo traži dodatni litar. Hvalimo to što se veoma lako vozi - servo je dobro pojačan, dok se menjačem lagano rukuje. Takođe, prisutni su francuski geni, pa je udobnost solidna.
Osnovna cena od 9.600 evra je korektna, ali zameramo što dodatna oprema čas posla pojača cifru, pa model s testa košta 12.500 evra. S druge strane, jeftiniji je od „senika“ čak 7.000 evra u proseku. Najjači adut je to što su „dačije“ odavno dokazale svoju dugotrajnost i kvalitet na lošim srpskim putevima.
„Medija“ sistem
„Medija NAV“ ima veliki ekran od 18 cm, osetljiv na dodir. Uz radio ima blutut hends fri, nudi intuitivnu navigaciju i dvodimenzionalni i trodimenzionalni prikaz. Ima USB i prednji 3,5-mm priključak, kao i komande na upravljaču.
Najveći treći red
Model sa sedam sedišta ima klupu sa dva mesta. Treći red sedišta u „lodžiju“ je najprostraniji u klasi. Za kolena ima 144 mm, dok je visina 866 mm.
Bezbednost
Sistem ABS, zajedno sa sistemom pomoći pri naglom kočenju AFU, omogućava zadržavanje kontrole pri naglom kočenju i smanjuje zaustavni put. Elektronski sistem stabilnosti ESC nudi korektor putanje vozila i element je aktivne sigurnosti, koji sprečava proklizavanje i poboljšava kontrolu. Takođe, tu je ograničavač brzine.
DAČIJA LODŽI 1,6
Motor: 1.598 ccm Snaga: 83 KS pri 5.000 o.
Moment: 134 Nm pri 2.800 o.
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,5 s
Maks. brzina: 160 km/h Masa: 1.090 kg
Dužina / širina / visina: 450 / 168 / 175 cm
Međuosovinski razmak: 288 cm
Prtljažnik: 827/2.617 l
Potrošnja na testu (grad): 8,1 l
Osnovni model: 9.600 evra
Testirani model: 12.500 evra