Njusvik se oprašta od štampe, ide na internet

Za poslednje štampano izdanje datirano 31. decembra čuvena direktorka časopisa Tina Braun izabrala je crno belu sliku sedišta Njuzvika u Njujorku snimljenog iz vazduha, na kojoj piše ime lista i znak tarabe, posle koje stoje tri reči "poslednje štampano izdanje"

VAŠINGTON - Dva meseca pre nego što će napuniti 80 godina drugi najtiražniji američki informativni nedeljnik Njuzvik se ove nedelje oprašta od svog štampanog izdanja i od 2013. prelazi isključivo na digitalnu verziju. I pored borbe da preživi Njuzvik nije uspeo da prevaziđe pad prodaje i pad prihoda od reklama, uglavnom zbog odlaska čitalaca na besplatne internet sadržaje.

Za poslednje štampano izdanje datirano 31. decembra čuvena direktorka časopisa Tina Braun izabrala je crno belu sliku sedišta Njuzvika u Njujorku snimljenog iz vazduha, na kojoj piše ime lista i znak tarabe, posle koje stoje tri reči "poslednje štampano izdanje".

Simbol tarabe # je prepoznatljiv za društvenu mrežu Tviter (Twitter), i odražava širenje interneta poslenđih godina kao izvora informacija čime je stvorena vrlo teška situacija za štampane medije, uglavnom zbog gubitka prihoda od reklama. Za komentar o kraju jedne ere Tina Braun je otišla na Tviter: "Slatko i gorko! Poželite nam sreću!" napisala je ona na svom Tviter nalogu. Prvi broj časopisa koji je izašao u februaru 1933. imao je lica sedam tada aktuelnih osoba, uključujući i Adolfa Hitlera.

Časopis, koji je cesto birao hrabre i ponekad kontroverzne naslovne strane prodala je grupa Vašington Post za simboličan jedan dolar 2010. kalifornijskom milijarderu Sidniju Harmanu. Posle toga je Njuzvik delimično dalje prodat internet grupi IAC. Njuzvik se 2010. spojio sa sajtom Dejli Bist (Daily Beast), čija je direktorka takođe Tina Braun.

Ona je napisala u poslednjem broju da je "ponekad promena ne samo dobra nego i neophodna". Tina Braun je u oktobru najavila da će magazin prestati da izlazi u štampanom izdanju i da će nastaviti u potpunosti da se objavljuje preko interneta, za mobilne telefone i tablet računare, pod nazivom Njuzvik global (Newsweek Global). Njuzvik je bio drugi najčitaniji nedeljnik u SAD, odmah iza Tajma (Time).

Broj pretplatnika na taj magazin, na njegovom vrhuncu, bio je više od tri miliona, a danas je spao na samo milion i po. Kada se tome doda i pad zarade od reklama u štampanom izdanju, jasno je da je postalo finansijski neodrživo da nedeljnik i dalje izlazi u toj formi.

Njuzvik global, digitalno izdanje magazina, biće dostupno samo uz pretplatu. To bi mogao da bude dobar način da se dopre do oko 70 miliona korisnika tablet računara u SAD, čiji broj neprekidno raste.

Međutim, iako je to potencijalno veliko tržište, na njemu takođe postoji velika konkurencija, tako da proboj neće biti nimalo lak. Na osnovu istraživanja koja pokazuju da 39 odsto Amerikanaca čita vesti preko interneta Braunova je ocenila da Njuzvik može efikasnije da dodirne svoje citaoce kroz potpuno digitalni format.