PARIZ - Zelena je boja koja će u 2013. inspirisati svet mode, dekoracije, lepote, ali i cvećare, gastronomske stručnjake i sva preduzeća koja su u vezi sa potrošnjom.
Kao i svake godine, američki Panton Kolor Institut, specijalizovan za boje, određuje boju godine. Odluka se donosi na osnovu trendova u industrjiji dizajna, tako da je to ovoga puta zelena. Jednom rečju gledaćemo svet u zelenom.
Smaragdna već osvaja garderobu, posuđe, nameštaj, pa i automobile. Tonovi zelene boje viđeni su na prolećnim kolekcijama za ovu godinu kod Valentina, Dolče&Gabana, Marni i drugih brendova.
Nakon narandžasto-crvene u 2012, ovo je jedna mirnija boja koju stručnjaci opisuju kao nežnu, svežu, sponatnu i prirodnu, koja nosi različita značenja, simbolišući veru, ali ponekad i sujeverje. Neki će je zato preporučivati i protiv zle sreće.
Na televiziji se takođe snažno savetuje odevanje u zeleno.
Zelena boja sa svim svojim nijansama, od smaragdne, maslinaste, nijanse žada do tamnozelene, jeste odlična ideja za godinu pred nama jer, pre svega, simbolizuje nadu i mladost. Podstiče osećaj blagostanja, ravnoteže i haromonije, ali isto tako asocira i na ekologiju.
Zelena je najprisutnija boja u prirodi, ljudusko oko je vidi najviše od svih drugih boja iz spektra, podseća Leatris Ajzman, izvršni direktor Panton Kolor Instituta.
Zelena je boja 2013.
Objavljeno
11.01.2013. 11:44h
→ 01.07.2017. 0:00h
Zelena boja sa svim svojim nijansama, od smaragdne, maslinaste, nijanse žada do tamnozelene, jeste odlična ideja za godinu pred nama jer, pre svega, simbolizuje nadu i mladost