Besan što već osam godina ne može da pod svoju kontrolu stavi Kurir, uprkos brojnim pokušajima i ne birajući sredstva, Dragan Đilas sada nastoji da sebe prikaže kao žrtvu „medijske kampanje“ uperene protiv njega.
Organizator hajki
Istina je, međutim, da je Dragan Đilas već skoro deceniju ekskluzivni organizator svih medijskih hajki u Srbiji, i to u medijima koje kontroliše preko svoje marketinške agencije „Dajrekt medija“. Činjenica je da je Đilas nastojao da u srpskim medijima zavede strahovladu i cenzuru i u tome uspeo, kao što je i činjenica da oni mediji koji se drznu da otvore ijednu aferu o njemu neće dobiti ni dinar od reklama preko njegove agencije, dok će, na drugoj strani, oni koji su poslušni i spremni da zatvore oba oka na sve što Đilas i njegovi najbliži saradnici rade biti bogato nagrađeni nesrazmerno velikim udelom u marketinškom kolaču.
Jedini koji se ovome uvek suprotstavljao bio je Kurir. Zato je morao da pokuša da nas ugasi ili stavi pod svoju kontrolu. Zato smo, i pored toga što smo daleko najtiražniji dnevni list u zemlji, uvek dobijali samo mrvice od „Dajrekt medije“.
Najnoviji pokušaj podmićivanja dogodio se 13. decembra 2012. godine. Dragan Đilas mi je u ime „Dajrekt medije“ (agencije u kojoj je preneo upravljačka prava) izneo nepristojnu ponudu. Ponudio je da „Dajrekt medija“ utrostruči budžet za najtiražniji dnevni list u Srbiji i da sve uplati avansno. Zauzvrat je tražio „samo“ određene „ustupke u uređivačkoj politici“. Drugim rečima, ponudio je pare u zamenu za poslušnost: da odmah prestanemo da pišemo o njegovim aferama i malverzacijama. Dosledni našoj želji da u Srbiji postoji normalno i transparentno tržište, na kojem ćemo svi imati iste uslove, odbili smo ovu ucenu.
U martu 2010. godine Dragan Đilas je, preko svojih direktora, došao s drugačijom „nepristojnom ponudom“. Pokušao je tada da kupi Kurir za simboličnu sumu, nudeći zauzvrat „rešavanje svih problema s državom“.
Decembra 2005. godine Đilas je učestvovao u osnivanju Pressa, dnevnog lista kojim je pokušano gašenje Kurira. Pokušali su da otmu redakciju, uređivačku politiku, ime, logo, foto-dokumentaciju. Želeo je da uništi Kurir, ali nije uspeo. Sudski postupci o ovome još uvek su u toku, a svi učesnici u njima su se pozivali na „Dajrekt mediju“ kao na generatora cele kampanje pod nazivom „Isti Kurir - drugo pakovanje. Dnevne novine Press“.
Kurir nije na prodaju
Uređivačka politika Kurira ni tada, kao ni sada, nije bila na prodaju ni Draganu Đilasu niti bilo kome. Mi odgovaramo jedino našim čitaocima, i oni su jedini od kojih će zavisiti naša uređivačka politika. I dalje ćemo, kao i dosad, pisati o korupciji, kriminalu i aferama, ma koliko moćni i bogati bili njihovi akteri.
Umesto da odgovara za brojne malverzacije o kojima je Kurir pisao, Đilas po onoj narodnoj „drž’te lopova“ tvrdi da je reketiran, iako je upravo on taj koji se bavi reketiranjem i kupuje uređivačku politiku medija preko svoje agencije „Dajrekt medija“.
Aleksandar Rodić, vlasnik i direktor Kurira