Fejsbuk lansirao pretraživač koji štiti privatnost

Obraćajući se novinarima u kalifornijskom gradiću Menlo Park, sedištu Fejsbuka, Zakerberg je rekao da ovaj pretraživač "štiti privatnost", osiguravajući potpunu diskreciju u potrazi za sadržajima

MENLO PARK - Izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg predstavio je novi pretraživač na najvećoj svetskoj društvenoj mreži, koji, kako je istakao, uz precizniju pretragu željenih sadržaja, osigurava i potpunu diskreciju korisnicima.

Nova usluga pod nazivom "graph search" omogućava korisnicima precizniju pretragu ljudi, mesta, slika i interesovanja.

Obraćajući se novinarima u kalifornijskom gradiću Menlo Park, sedištu Fejsbuka, Zakerberg je rekao da ovaj pretraživač "štiti privatnost", osiguravajući potpunu diskreciju u potrazi za sadržajima.

Izvršni direktor je rekao da će nova pretraga biti u stanju da daje rezultate na osnovu znatno preciznijih parametara nego što je to slučaj sa Guglom kao naprimer: „Ko su moji prijatelji koji žive u San Francisku“ ili „restorani u Palou Altu koje su posetili moji prijatelji“.

Kako se rezultati budu pojavljivali korisnici će moći dodatno da preciziraju određene parametre uz pomoć kontrolnog panela sa desne strane ekrana.

Novi endžin za pretragu razvio je tim koji je vodio Lars Rasmusen, jedan od tvoraca Gugl mape i Gugl vejva.

Prilikom demonstracije softvera prikazan je i mogućnost da se on koristi za pronalaženje partnera prostim upitom: „prijatelji prijatelja koji su samci u San Francisku“.

Rasmusen je takođe pokazao kako servis može da se koristi i kada su fotografije u pitanju tražeći u pretrazi „fotografije prijatelja snimljene u parkovima“.

U slučaju da Graf srč (Graph Search) nije u stanji da izvrši pretragu i da relevantan rezultat, u pomoć će mu priskočiti Bing Web.

Za sada je jedino moguće koristiti sistem na engleskom jeziku. Zakerberg je naglasio da će ceo sistem biti jako obazriv kada je u pitanju privatnost korisnika.

Najveća svetska društvena mreža nastoji da povrati poverenje Volstrita, posle ne tako uspešne inicijalne prodaje akcija i zabrinutosti oko dugoročnih izgleda za zaradu te kompanije.

Tvorac: Lars Rasmusen i tim koji je razvio Graf srč

http://www.youtube.com/watch?v=fcBHIaech60