Agencija „Stratedžik marketing“ uporno namešta podatke o čitanosti Kurira
BEOGRAD - Prevara!
Agencija „Stratedžik marketing“, čiji je direktor Srđan Bogosavljević, u protekla dva meseca, a naročito pred novogodišnje praznike, u svojim izveštajima, a na osnovu navodnih istraživanja o tiražu, lažira podatke o čitanosti Kurira. Agencija, naime, navodi da je čitanost našeg lista čak tri puta manja od realnog broja ljudi koji ga dnevno pročitaju.
Najekstremniji slučaj lažiranja podataka bio je u vreme novogodišnjih i božićnih praznika, kad je Kurir beležio rekordan tiraž i bio ubedljivo najprodavaniji u državi. Cilj je finansijski ugroziti poslovanje najtiražnijeg dnevnog lista i smanjiti oglašavanje, jer su ostali bezuspešni pokušaji da nas zastraše i utiču na uređivačku politiku.
Upadljiva je „slučajnost“ da „Stratedžik marketing“ lažira podatke o Kuriru baš u periodu kad je naš list počeo da piše o sumnjivim poslovima gradonačelnika Beograda i lidera DS Dragana Đilasa i njegove marketinške agencije „Dajrekt medija“.
Nijedan medij u Srbiji, osim Kurira, nije smeo ni da pomisli da kritički piše o Đilasu iz straha da ne ostane bez prihoda od reklama njegove „Dajrekt medije“, koja ima gotovo monopolski položaj na tržištu reklama u Srbiji - kontroliše 30 do 55 odsto tržišta oglašavanja i određuje u kojim medijima će se pojaviti reklame privatnih, ali i velikih državnih kompanija.
(E. K.)
Agencija „Stratedžik marketing“, čiji je direktor Srđan Bogosavljević, u protekla dva meseca, a naročito pred novogodišnje praznike, u svojim izveštajima, a na osnovu navodnih istraživanja o tiražu, lažira podatke o čitanosti Kurira. Agencija, naime, navodi da je čitanost našeg lista čak tri puta manja od realnog broja ljudi koji ga dnevno pročitaju.
Najekstremniji slučaj lažiranja podataka bio je u vreme novogodišnjih i božićnih praznika, kad je Kurir beležio rekordan tiraž i bio ubedljivo najprodavaniji u državi. Cilj je finansijski ugroziti poslovanje najtiražnijeg dnevnog lista i smanjiti oglašavanje, jer su ostali bezuspešni pokušaji da nas zastraše i utiču na uređivačku politiku.
Upadljiva je „slučajnost“ da „Stratedžik marketing“ lažira podatke o Kuriru baš u periodu kad je naš list počeo da piše o sumnjivim poslovima gradonačelnika Beograda i lidera DS Dragana Đilasa i njegove marketinške agencije „Dajrekt medija“.
Nijedan medij u Srbiji, osim Kurira, nije smeo ni da pomisli da kritički piše o Đilasu iz straha da ne ostane bez prihoda od reklama njegove „Dajrekt medije“, koja ima gotovo monopolski položaj na tržištu reklama u Srbiji - kontroliše 30 do 55 odsto tržišta oglašavanja i određuje u kojim medijima će se pojaviti reklame privatnih, ali i velikih državnih kompanija.
(E. K.)
Bogosavljević ipak priznao: Kurir je uvek veoma čitan
Za Srđana Bogosavljevića, direktora „Stratedžik marketinga“, izgleda da je i ovako snižen tiraž visok.
- Na sastanku sam, ne znam podatke napamet, ali čitanost Kurira je standardno visoka. Nisam primetio da je bilo pada. Možda je bilo nekih oscilacija na dnevnom nivou - naveo je Bogosavljević.