Tako to radi
Dragan Đilas isplaćivao milione za hvalospeve o Beogradu!
Gradonačelnik prestonice samo firmi „Advans prodakšn“ platio 68,7 miliona dinara za produkciju televizijskih emisija koje isključivo promovišu gradsku vlast
BEOGRAD - Šakom i kapom!
Gradska uprava Beograda, na čijem čelu je Dragan Đilas, od 2008. godine firmi „Advans prodakšn“ dala je 68,7 miliona dinara i tako joj obezbedila 85 odsto prihoda. Istraživanje Balkanske istraživačke mreže (BIRN) pokazalo je da je Grad na promotivne usluge do polovine 2012. godine potrošio 270 miliona dinara, a najveći deo izdvojen je za produkciju TV emisija koje promovišu rad gradske vlasti - 222 miliona dinara.
- Prihodi firme „Advans prodakšn“ su, prema podacima APR, od 2009. do 2011. bili 81,3 miliona dinara, što znači da je u poslovima sa Gradskom upravom ovo preduzeće ostvarilo 85 odsto prihoda. „Advans“ je sklopio osam ugovora, i svi se odnose na snimanje dva TV serijala - „Oaza Beograd“ i „BG info“. Jedna epizoda „Oaze“ košta više od 600.000 dinara, a „BG infoa“ više od 300.000 dinara - navodi BIRN.
„Advans“ je osnovan krajem 2005. godine i ima samo pet zaposlenih. Dobit mu je 2008. bio 394.000 dinara, a 2011. čak 41,5 miliona dinara.
- Pošto Zakon o javnim nabavkama propisuje da za usluge produkcije radio i TV programa nije potrebna javna nabavka, većina ugovora je zaključena direktno. Ovo u stvari znači da su nadležni u Gradskoj upravi bez ikakvih ograničenja mogli da biraju sa kojim preduzećem i po kojoj ceni će sklapati poslove - navodi BIRN.
Skoro svi serijali koje je platio Grad emituju se na televiziji Studio B, a snimaju ih privatne producentske kuće po scenariju gradske Službe za informisanje. Osim finansiranja medijske produkcije, gradska vlast, kako ističe BIRN, izdvaja milione za reklamne kampanje, praćenje medijskog sadržaja i angažovanje pi-ar agencija.
Gradska uprava Beograda, na čijem čelu je Dragan Đilas, od 2008. godine firmi „Advans prodakšn“ dala je 68,7 miliona dinara i tako joj obezbedila 85 odsto prihoda. Istraživanje Balkanske istraživačke mreže (BIRN) pokazalo je da je Grad na promotivne usluge do polovine 2012. godine potrošio 270 miliona dinara, a najveći deo izdvojen je za produkciju TV emisija koje promovišu rad gradske vlasti - 222 miliona dinara.
- Prihodi firme „Advans prodakšn“ su, prema podacima APR, od 2009. do 2011. bili 81,3 miliona dinara, što znači da je u poslovima sa Gradskom upravom ovo preduzeće ostvarilo 85 odsto prihoda. „Advans“ je sklopio osam ugovora, i svi se odnose na snimanje dva TV serijala - „Oaza Beograd“ i „BG info“. Jedna epizoda „Oaze“ košta više od 600.000 dinara, a „BG infoa“ više od 300.000 dinara - navodi BIRN.
„Advans“ je osnovan krajem 2005. godine i ima samo pet zaposlenih. Dobit mu je 2008. bio 394.000 dinara, a 2011. čak 41,5 miliona dinara.
- Pošto Zakon o javnim nabavkama propisuje da za usluge produkcije radio i TV programa nije potrebna javna nabavka, većina ugovora je zaključena direktno. Ovo u stvari znači da su nadležni u Gradskoj upravi bez ikakvih ograničenja mogli da biraju sa kojim preduzećem i po kojoj ceni će sklapati poslove - navodi BIRN.
Skoro svi serijali koje je platio Grad emituju se na televiziji Studio B, a snimaju ih privatne producentske kuće po scenariju gradske Službe za informisanje. Osim finansiranja medijske produkcije, gradska vlast, kako ističe BIRN, izdvaja milione za reklamne kampanje, praćenje medijskog sadržaja i angažovanje pi-ar agencija.
„Advans“ ćuti
Slaviša Đokić, vlasnik „Advans prodakšna“, juče nije bio dostupan za komentar, a za BIRN je u novembru izjavio: „‘Oaza’ je za realizaciju vrlo zahtevna. Na primer, prati se proces kako od livade nastaje park.“
Grad bez komentara
Danka Novović, aktuelna direktorka Službe za informisanje, u više navrata odbila je zahteve BIRN za intervju, u kome bi objasnila detalje ugovora.