NOVI DIL: Gugl kupuje Vevo kanal

Ako Vevo zaključi ugovor sa Guglom, biće u obavezi da distribuira stotine miliona muzičkih klipova i spotova na Jutjubu

Kompanija Gugl spremna je da za 50 miliona dolara preuzme oko 10 odsto akcija video kanala Vevo, koji funkcioniše u okviru Jutjuba.

Dogovor između Gugla i Vevo kanala, koji su osnovale izdavačke kuće Soni i Univerzal, još nije zaključen, ali će prema njemu Vevo biti u obavezi da distribuira stotine miliona muzičkih klipova i spotova na Jutjubu, prenosi britanski Gardijan. Vevo je prošle godine imao dogovore o distribuciji s Fejsbukom i Viakomom, koji je u vlasništvu MTV mreže i koji ima zajednički onlajn video servis sa izdavačkom kućom Vorner Mjuzik, kako bi se poboljšali prihodi ove industrije.

Ispostavilo se da je dogovor sa JuTjubom, kao najvećim sajtom za deljenje video snimaka, bio i najatraktivniji.

"Iako ne komentarišemo pregovore, nadamo se da ćemo obnoviti odnose s vrednim partnerima kako bi korisnicima JuTjuba obezbedili najbolje moguće muzičko iskustvo", kazao je portparol Jutjuba.

S druge strane, niko iz Veva nije imao komentar.

Nešto ranije je Entertejnment ritejler asocijacija objavila da je skidanje muzike, tv emisija, filmova i video igara u Velikoj Britaniji dostiglo vrednost od jedne milijarde funti prvi put u 2012. godini. Prodaja onlajn muzike je porasla, dok je prodaja singlova pala za 44 odsto i albuma za 11 procenata u odnosu na 2011. godinu.

Izvršni direktor Vevo kanala Rio Karef je rekao da je odnos kompanije sa Jutjubom "simbiotiski". On je još prošlog januara kazao da Vevo donosi više od 150 miliona dolara godišnje.

Vevo, lansiran krajem 2009., nakon početnog trogodišnjeg ugovora s Jutjubom, takođe podržava EMI Mjuzik i Abu Dabi Medijska kompanija kao investitor.

Servis je postao dostupan u Velikoj Britaniji 2011. godine, a tokom 2012. je agresivnije krenuo prema ostatku Evrope, prvenstveno Francuskoj, Španiji i Italiji.