Nagazi, domaćine!
Poznato je, „meriva“ je univerzalni porodični vojnik! Ona je mag transformacije, veliki majstor metamorfoze, san svakog domaćina. Međutim, sa 1,7 dizel-agregatom ona je prava sprinterka. Pod haubom ima 130 „konja“, i to vrlo raspoloženih. Na papiru do stotke stiže za solidnih 9,9 sekundi. U praksi je to mnogo jače. Sa 300 njutnmetara momenta „meriva“ je izraziti favorit u bitkama među dva semafora. Pri malom broju obrtaja na raspolaganju je velika snaga. Iako je težak čak 1.570 kg, ovaj „opel“ radi kao katapult posle svakog pritiska papučice gasa!
Sve to dolazi uz skromnu potrošnju. Pri jačem režimu u gradu troši 6,2 litra, dok se bez muke ostvaruje prosek od litar manje. Tome u prilog ide i manuelni šestostepeni menjač, čija ručica je podignuta na idealnom mestu. Crveno osvetljenje u kabini stvara poseban ugođaj, naročito u večernjim satima... Materijali su dobri, dok utisak kvari nekoliko površina od jeftine plastike. Zameramo i na tome što servo-asistencija nije pojačana bar za jednu „lestvicu“. „Meriva“, u skladu s nemačkom filozofijom, ima nešto tvrđe vešanje, mada rupe ne predstavljaju naročiti problem. Zato je stabilnost za svaku pohvalu. „Opel“ je primenio bogato iskustvo OPC odeljenja.
Podsetimo, kabina „merive“ može se transformisani na mnogo načina. Ovde se sve šteluje - klize prednja i zadnja sedišta, kutije s policama između sedišta vozača i suvozača... Tu su dva držača za šolje i dva udubljenja sa USB priključcima i utičnicom od 12 volti. Iznad šine je deo za lakat, a oko njega brojne police za čaše i telefone s dvostrukim dnom. Podignute klupe donele su dovoljno prostora u oba reda sedišta.
Početna cena u Srbiji je 13.800 evra, dok osnovna verzija sa 1,7 dizelom košta 16.888 evra.
Bezbedna vrata
Detaljne ankete ukazale su na visoke ocene ulaska i izlaska iz auta kad se vrata otvaraju naopačke. U cilju bezbednosti automatika kontroliše električne brave i zaključava vrata čim auto dostigne brzinu od četiri kilometra na čas, bez obzira na to da li ide napred ili u rikverc. Dok je vozilo u pokretu, vrata ne mogu da se otvore iznutra, a automatski se otključavaju prilikom zaustavljanja. U „merivi“ se otvaraju pod uglom od čak 84 stepena!