Vozili smo

Test: Tojota GT86 - snaga se oseća!

Zadnji pogon i 200 konjskih snaga - odlična kombinacija! Pored ovog, GT86 ima i spektakularnu elektroniku, koja obuzdava obrtni moment

Brzina s pečatom!
- Šta voziš? - Ferari! Ova priča ‘ladno prolazi, naročito u kasnim satima. Naravno, pod uslovom da imate „tojotu GT86“, i još crvenu! Zatim pritisnete dugme start, koje uključuje agregat, lansirate kazaljku obrtomera u crveno. I onda je to to...

Japanski sprinter kao da je stigao iz Maranela! Dugačak nos, zadnji spojler, difuzor, nekoliko oštrih kontura... Prednji gril je veliki kako bi pojeo što više vazduha potrebnog da nahrani agregat. Pod haubom je „Subaruov“ 2,0 atmosferski četvorocilindrični bokser.

Udara snažno, ali ne u glavu, već u leđa. Okruglo 200 konjskih snaga omogućava sprint do stotke za 7,6 sekundi! Kada primenite princip „pedala do metala“ ubrzanje je progresivno jer elektronika uspeva da ukroti obrtni moment. Ukoliko nagazite pri maloj brzini, udar je znatno jači.

Snaga, putem fantastičnog šestostepenog automatskog menjača, dolazi sa zadnjih točkova. Ljubitelji kontri ovo znaju da cene. S druge strane, stabilnost u krivinama je vrhunska jer elektronika, po potrebi, reaguje u milisekundi i ne dozvoljava okretanje.

Međutim, postoji i dugme VSC sport. Posle pritiska na taster ostajete na efektu „četiri točka i motor“! Čarolija drifta ovde je u zenitu, mada je potrebno brzo reagovati kod smirivanja nosa.

Ima još jedno dugme - sport! Kompjuter u ovom režimu donosi spektakularni nivo kontrole. Brzine se menjaju na višim obrtajima (crveno počinje na 7.000). Ali pri jačem pritisku kočnice dobijate efekat iz Formule 1. Tada se brzine potpuno automatski spuštaju u nižu kako bi auto kočio motorom, ali istovremeno bio spreman za novo ubrzanje!

Tokom vikenda u Beogradu je padao sneg. GT 86 i na to je spreman. U kabini je i dugme za sneg (snow). Sistem u ovom režimu obuzdava obrtni moment. Auto znatno smirenije koristi snagu i bez problema izlazi na kraj s klizavim kolovozom.

Ambijent u kabini zajedno grade trkački detalji i elementi visokog luksuza. U centru instrument-table je obrtomer, isto kao u „ferariju“, a levo brzinomer. U svakom momentu ispisuje se i digitalni prikaz brzine. Nema ni trunka kiča, dok je otmenost na maksimumu.

Zadnja sedišta postoje i odvojena su, ali teorijski se mogu koristiti ako je napred sitnija osoba koja našteluje napred.

Našli smo samo jednu manu. Audio-uređaj je potpuno nepotreban. Svirači ovde sede pod haubom. Bokser motor svira režeću simfoniju koja neprestano mami vozača da potegne za jačim gasom. Sve to u saradnji s osećajem potpune kontrole nad vozilom i preciznim komandama donosi uživanje u svakom kilometru.

„Tojota GT86“ praktično nema ništa što bismo joj zamerili, osim što je možda trebalo dodati još tridesetak konjskih snaga. Cena od 33.000 evra za model s testa koji donosi vrhunsku elektroniku nije velika uzimajući u obzir šta dobijate zauzvrat.

Zašto GT86

„Tojota GT86“ ne zove se slučajno tako. Prečnik i hod cilindara bokser agregata iznosi 86 milimetara. GT86 zovu naslednikom legendarne „selike“. Dizajn nije tako originalan, ali „ferarijevski“ efekat ima velika prednosti.

TOJOTA GT86

Motor: 1.998 ccm
Snaga: 200 KS, 7.000 o.
Moment: 205 Nm, 6.400 o.
Ubrzanje 0-100 km/h: 7,6 s
Maks. brzina: 226 km/h
Dužina / širina / visina: 4.240 / 1.775 / 1.425 mm
Među. razmak: 2.570 mm
Prtljažnik: 243 l
Masa: 1.260kg
Potrošnja na testu: 11 l
Cena: 33.000 evra