PREVARA NA JUTJUBU: Ledi Gagi oduzeto 156 miliona pregleda

Pevačica lažirala broj onih koji su videli njene spotove, a na crnoj listi su i Bijonse, Rijana, Kris Braun i Majkl Džekson

Varaju narod.
Ledi Gaga, Bijonse, Kris Braun i još mnogi svetski popularni izvođači lažirali su preglede svojih spotova na Jutjubu. Ovo su otkrili predstavnici ovog internet-kanala, koji su na utvrđivaju istinitosti podataka radili duže od mesec dana. Nisu zvezde zavrnule rukave, sele za računare i lažirale podatke, već su to uradili dobro plaćeni hakeri, koje angažuju izdavačke kuće tih izvođača. A sve zbog veće zarade, jer što više pregleda na Jutjubu imaju muzičari, to su veći njihovi bankovni računi, kao i računi njihovih saradnika.

Još u decembru Jutjub je najavio borbu protiv ovog lažiranja. Posle istraživanja Ledi Gagi je oduzeto 156 miliona pregleda sa njenog Ledi Gaga Vevo kanala. Bez velikog broja klikova ostali su i Bijonse, Rijana, Kris Braun, pa čak i pokojni pevač Majkl Džekson.

- Nije reč o „bagu“, već o sprovođenju fer politike prebrojavanja pregleda. Utvrđeno je da su hakeri koje plaćaju izdavačke kuće veštački uvećali broj pregleda spotova - saopšteno je iz Jutjuba.

Na spisku izvođača koji su lažirali preglede na Jutjubu nema Psaja. Njegov hit „Gangnam stajl“, od kojeg je zaradio 8.000.000 dolara, pregledan je čak 1,25 milijardi puta, a kako stvari stoje, brojka je realna.

Psaj nije lažirao 1,25 milijardi pregleda

Majkl Džekson, Kris Braun, Rijana i Bijonse


Hiljadu pregleda za jedan dolar!

Postoji više načina da se lažira broj pregleda na Jutjubu. Producentske kuće uglavnom preko kompanija iz Indije kupuju lažne pregledače. Cene su različite, a kreću se od jednog dolara za 1.000 klikova, neki nude 2.000 klikova za istu svotu, a ima i onih koji će za 14 dolara prodati 5.000 klikova za jedan spot. Ova opcija i dalje je dopuštena, ali je „Gugl“, kao vlasnik Jutjuba, zabranio kumulativno sabiranje broja poseta. Postavljanjem istih video-klipova na više lokacija i društvenih mreža broj posmatrača raste, što utiče da onaj ko je postavio video-materijal više zaradi od reklama.