VIKILIKS RAZOTKRIO ĐILASA: Plan za Beograd čist marketing
BEOGRAD - Moralna gromada!
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je još 2009. godine tadašnjem američkom ambasadoru u Srbiji Kameronu Manteru rekao da je strateški plan razvoja Beograda više marketing nego što predstavlja realnost. U depeši ambasadora Mantera, koju je objavio sajt Vikiliks pod oznakom 09BEOGRAD236, poslatoj administraciji u Vašingtonu 19. marta 2009, Manter je u trećem pasusu preneo šta mu je Đilas odgovorio na pitanje o planu razvoja Beograda koji je u to vreme predstavljen medijima.
- Kad smo ga pitali za strateški plan za Beograd, koji je predstavio medijima, Đilas je rekao da je plan „više marketinški nego stvaran“. Đilas mi je rekao da zna da će gradski budžet biti smanjen zbog republičkog. Po njemu, 15 odsto budžeta Grada finansira Republika i zbog ekonomske krize on je nerealan - napisao je Manter u svojoj depeši.
Takođe, kako piše u depeši, tadašnji ambasador Manter napisao je da je Đilas opušten jer su građani zadovoljni kako radi.
- On predviđa da bi DS obezbedio 40 odsto glasova da su izbori održani u tom trenutku. Takođe je rekao da su odnosi sa LDP dobri, ali je priznao da ima nesuglasice s nekim članovima SPS. Izuzetak je predsednik gradske skupštine Aleksandar Antić, koga je okarakterisao kao čoveka koji ispunjava svoja obećanja. Đilas je otvoreno priznao i da je socijalni program, kao i infrastrukturne projekte, pokrenuo iz političkih razloga - piše u Manterovoj depeši.
Šta je Đilasov plan razvoja
Gradonačelnik Beograda je marta 2009. u agresivnoj marketinškoj kampanji predstavio plan razvoja Beograda, dok je američkom ambasadoru pričao sasvim drugu priču. Plan razvoja Beograda predstavljen je tada i na sajmu nekretnina u Kanu.
* Do 2020. godine izgradiće se novi mostovi i metro
* Biće rešen problem saobraćaja
* Grad će se spustiti na reke i dobiti mnogo novih stanova i poslovnog prostora
* Čuveni arhitekta Danijel Libeskind uradio je projekat „Grad na vodi“