Politika

Ključni problem Srbije je njen imidž u SAD

Većina Amerikanca malo zna o Srbiji, i na osnovu nedavne prošlosti, ne bi imala nešto naročito pozitivno da kaže o njoj, kaže predsednik Poslovnog saveta SAD-Srbija Džon Sejlor

VAŠINGTON - Predsednik Poslovnog saveta SAD-Srbija Džon Sejlor smatra da je ključni problem Srbije u Americi njen imidž, i ističe da je za privlačenje investicija i unapređenje ekonomije najvažnije da se on poboljša.

Sejlor je u intervjuu za Glas Amerike, rekao da je nedavno o tome razgovarao sa premijerom Srbije Ivicom Dačićem, istakavši da je najpre potrebno da se poboljšanje imidža radi preko firmi za odnose sa javnošću, koje Srbija nema u SAD.

Kada taj imidž postane pozitivan kod ljudi će se stvoriti drugačija percepcija o toj zemlji, njenoj istoriji, politici i odnosima sa SAD.

Većina Amerikanca malo zna o Srbiji, i na osnovu nedavne prošlosti, ne bi imala nešto naročito pozitivno da kaže o njoj. To nije bilo tako ranije, a to mogu da kažem na osnovu mog 30-godišnjeg iskustva u saradnji sa Srbijom, istakao je predsednik Poslovnog saveta.

Sejlor je kazao da se sada puno dobrih stvari dešava u Srbiji, posebno pomenuvši decembarsku posetu Americi potpredsednika vlade Aleksandra Vučića, kojom prilikom je ukazano na veliki napredak koji je postigla nova vlada u proteklih šest meseci, posebno u borbi protiv korupcije.

Američka administracija daje punu podršku novoj vladi, ali Srbija mora pre svega sama sebi da pomogne, a ona tu mogućnost sada ima, dodao je on.

Govoreći šta je potrebno da se uradi, Sejlor je kazao da treba da se iskoristi popularnost dobro poznatih Srba u SAD, kao što su najbolji svetski teniser Novak Đoković i srpski košarkaši koji su ovde angažovani.

To može uspešno da uradi firma za odnose sa javnošću, što će se preneti na politički i ekonomski nivo. Uzmite, recimo, kosovske Albance, koji ovde imaju dve lobističke i dve firme za odnose sa javnošću, što im pomaže da uspešno prenose svoje poruke i stavove, naveo je on.

On je kao primer naveo mogućnost da se tokom finala prvenstva u američkom fudbalu, Superboulu, koji gleda 110 miliona Amerikanaca zakupi tv oglas.

To je skupo, ali to vidi 110 miliona Amerikanca, i imali biste trenutno prepoznavanje zemlje, o čemu bi ljudi počeli da pričaju, mediji da informišu - otkud Srbija na američkoj televizji, koja je to atraktivna zemlja, što bi dovelo do većeg i pozitivnijeg interesovanja, smatra Sejlor.

Povodom predstojećeg meča u aprilu između reprezentacija SAD i Srbije u Ajdahu, on kaže da je to dobra prilika razgovara o Đokoviću, srpskim teniserima i tenisu, a kroz to i upozna Srbija, što će gledati i o tome čitati mnogi ljudi, pa i biznismeni.

Sejlor je rekao da su predstavnici Poslovnog saveta u razgovoru sa ambasadorom SAD u Beogradu Majklom Kirbijem i njegovim osobljem ukazivali na potrebu za većim investicijama, pošto su u Srbiji već poslovno prisutni Kinezi, Rusi, Nemci, Turci, Austrijanci, a SAD zaostaju.

Srpski poslovni ljudi moraju da definišu šta je to specifično što će privući američke investicije, šta ih razlikuje od drugih zemalja, zaključio je predsednik Poslovnog saveta.