ZA DOBAR IMIDŽ: Srbija treba da se reklamira na Superboulu
VAŠINGTON - Ključni problem Srbije u SAD je njen imidž, ocenio je predsednik Poslovnog saveta SAD-Srbija Džon Sejlor i predložio da preko firmi za odnose s javnošću, koje Srbija nema u Americi, poboljša svoj imidž i tako doprinese većoj ekonomskoj i političkoj saradnji dve zemlje.
Većina Amerikanca malo zna o Srbiji, i na osnovu nedavne prošlosti, ne bi imala nešto naročito pozitivno da kaže o njoj.
Da bi se privukle strane investicije i biznis radi unapredjenja ekonomije u Srbiji, u SAD je prvo potrebno promeniti sadašnji imidž, a zatim ga poboljšati, a to se radi preko firmi za odnose sa javnošću, koje Srbija u SAD nema, rekao je Sejlor za Glas Amerike.
To nije bilo tako ranije, a to mogu da kažem na osnovu mog 30-godišnjeg iskustva u saradnji sa Srbijom, rekao je Sejlor i dodao da kada taj imidž postane pozitivan kod ljudi će se stvoriti drugačija percepcija o Srbiji, njenoj istoriji, politici i odnosima sa SAD.
Da bi se to postiglo, prvo je potrebno, smatra Sejlor, angažovati firmu za odnose sa američkom javnošču, što će se preneti na politički i ekonomski nivo.
Drugo, treba iskoristiti popularnost dobro poznatih Srba u SAD, kao što su najbolji svetski teniser Novak Đoković i srpski košarkaši koji su ovde angažovani, posavetovao je Sejlor.
On je podsetio da kosovski Albanci u SAD imaju dve lobističke i dve firme za odnose sa javnošću, što im pomaže da uspešno prenose svoje poruke i stavove.
"Uzmite, recimo ovaj hipotetičan primer - da je Srbija koristila TV oglas tokom Superbola, koji je doduše skup, ali koji vidi 110 miliona Amerikanca, imali biste trenutno prepoznavanje zemlje, o čemu bi ljudi počeli da pričaju, mediji da informišu - otkud Srbija na američkoj televizji, koja je to atraktivna zemlja, itd., što bi dovelo do većeg i pozitivnijeg interesovanja", naveo je Sejlor.
Takođe, mogao bi da se iskoristi, predložio je Sejlor, srpski Dejvis kup tim koji dolazi u SAD radi meča sa SAD.
"Tu bi se mogla iskoristiti dobra prilika da se razgovara o Đokoviću, srpskim teniserima i tenisu, a kroz to i upozna Srbija, što će gledati i o tome čitati mnogi ljudi, pa i biznismeni”, rekao je Sejlor.
U Srbiji su već poslovno prisutni Kinezi, Rusi, Nemci, Turci, Austrijanci, a SAD zaostaju.
Razlog tome je, prema mišljenju predsednika poslovnog saveta SAD-Srbija, što su Srbija i ono što ona nudi nedovoljno poznati, ona se mora predstaviti u novom svetlu.
"I druge zemlje žele američke investicije", rekao je Sejlor i istakao da srpski poslovni ljudi moraju da definišu šta je to specifično što će privući američke investicije, šta ih razlikuje od drugih zemalja, a to mogu da plasiraju firme za odnose sa javnošču.
"Američka administracija daje punu podršku novoj vladi, ali Srbija mora pre svega sama sebi da pomogne, a ona tu mogućnost sada ima", zaključio je Sejlor.