Brate, kako je u Švici...
Salon automobila u Ženevi održava se svake godine. Ove 2013. spektakl traje od 7. do 17. marta. Kurir predstavlja nekoliko svetskih premijera koje su do sada najavljene u medijima.
Više od 70 vozila na sajmu nose ekološki prefiks. Zeleno, plavo, napon, volti, amperi, ćelije, hibridi, plag-ini... S druge strane, proizvođači superautomobila kao da guraju klip u točak borcima za smanjenje izduvnih gasova. Motori su sve jači, ubrzanja brutalnija, a potrošnja, naravno, ogromna. Kada Grinpis sve stavi na papir, ispada „meso i kupus, u proseku sarma“. Ipak, lepo je čuti podatak da jedan „meklaren P1“ stiže do stotke za manje od tri sekunde. U istoj ekipi je i novi „ferari F70“... Specijalno iznenađenje najavio je i švedski „Kenigseg“, koji je samo saopštio sledeće: „Proslavite 0 - 100 - 10“?! Niko živi ne zna o čemu je ovde reč... Dakle, Ženeva se dobro zakuvala.
DŽIP GRAND ČIROKI
„Džip“ dovozi redizajniranu „poglavicu“ samo dve godine od premijere. Novi „grand čiroki“ ima uže farove sa LED svetlima, dok je kabina dorađena po ugledu na „krajsler 300“. Pod haubom će biti novi 3,0 V6 dizel od 245 KS, koji je kalibrisan u saradnji s „Fijatovim“ stručnjacima. Tu su i tri benzinca - 3,6 V6 sa 290 KS, 5,7 V8 od 360 KS i 6,4 V8 sa 470 konjskih snaga. Prodaja počinje u trećem kvartalu godine.
Ikona je jača nego ikad! Legenda traje 50 godina, a tim povodom stiže „korveta stingrej“. Šasija je od aluminijuma, jača je 57 odsto, a lakša za 45 kg. Prenos snage i kontrola su kompjuterizovani. Razlog je V8 agregat od 6,2 litra. Ima 450 KS i 609 Nm. Tokom spore vožnje gasi se polovina cilindara, što treba da uštedi 20 odsto goriva. Snaga stiže na zadnje točkove preko sedmostepenog manuelnog ili šestobrzinskog automatskog menjača. Očekuje se cena od oko 50.000 dolara.
Novi „BMW 3 granturizmo“ pripada novoj klasi. Bavarci, posle lansiranja SAC klase sa serijom 6, novu „trojku“ zovu „progresivni aktivni kupe“. Dakle, nova klasa, nazvana PAC. Ideje je putovati luksuzno, ali ne nauštrb performansi. Imaće benzince od 245 i 306 KS i dizelaš od 184 konjske snage. Ima zadnji spojler koji „iskače“ na 110 km/h, a spušta se pri 70 km/h. Gepek broji čak 520 litara.
„Alfa“ dovozi u Ženevu serijski 4C, ali i koncept „glorija“. Dugačka je 4.700 mm i visoka samo 1.320 mm. Kad uđe u serijsku proizvodnju, imaće V6 ili V8 bi-turbo. Fabrika će lansirati i „ajped“ aplikaciju koja omogućava izbor od pet boja karoserije i felni.
„Spidart“ (SpeedART) pojačao je „kajman“. Model SP81-CR pokretaće linijski šestocilindraši od 345, 360 i 400 konjskih snaga. Stoji na 21-inčnim felnama, ali još nema informacija o performansama.
„Infiniti“ menja modele G i M za novi Q! U ponudi će biti kupe, sedan i kabriolet, dok će SUV linija imati oznaku QX. Model Q50 pokretaće 3,7 V6 sa 328 KS, kao i hibrid sa 3,5 V6 motorom i 354 KS, za koji fabrika obećava da će biti najbrži serijski hibrid na svetu. Zanimljivo je da su se za stabilnost konsultovali sa Sebastijanom Fetelom. Prodaja počinje na leto u SAD. „Infiniti“ najavljuje još nekoliko agregata za Evropu, urađenih u saradnji s „Dajmlerom“.
„Tojota auris turing sports“ proslaviće svetsku premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi, gde će biti objavljene kompletne specifikacije, dimenzije i performanse. Kombinuje svestranost i dinamičan dizajn sa superiornom dimenzijom prtljažnog prostora i hibridnom tehnologijom, koja je jedinstvena u ovom segmentu.
„Opel“ dovozi trkački „adam kup“! Konstruisan je prema FIA R2 standardima i predstavlja novi korak u „Opelovoj“ strategiji - mogućnost učestvovanja na svim nacionalnim prvenstvima u Evropi. Ima 1,6-litarski 16 V ekotek motor s promenljivim radom bregaste osovine. Razvija 185 KS, ima sekvencijalni menjača sa pet brzina, četvoroklipne „brembo“ kočione čeljusti...
S modelom „malsejn“ (mulsanne) „Bentli“ očigledno „gađa“ kupce „rols-rojsa“. Izraziti retro dizajn i snažni agregati treba da dovedu nove mušterije. Ima 6,75 V8 sa 505 KS. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,1 sekund, a maksimalna brzina je 294 km/h! Zanimljivo je da će imati „vaj-faj“ ruter.
„Meklaren“ je potvrdio serijsku proizvodnju modela P1, brata MP4-12C. Cilj je da P1 bude najbrži na svim stazama, ali da bude upotrebljiv za ulicu. Procenjuje se da će imati 3,8 V8 agregat iz MP4-12C. Očekuje se lansiranje do stotke za tri sekunde i maksimalnih 384 km/h. Cena je 886.917 evra, biće proizvedeno 500 primeraka, dok prednost pri kupovini imaju vlasnici modela „F1 meklaren“.
„Sangjong“ pokušava da napravi ozbiljan auto, makar dizajnerski, s konceptom SIV-1. Reč je o stilizovanom krosoveru sa LED svetlima i dvostrukim izduvom. Dugačak je 4.500 mm i visok 1.640 mm, dok se podaci o agregatu ne navode.