VRNJAČKA BANJA - Vrnjačka Banja u godini u kojoj obeležava gotovo vek i po organizovanog turizma i zdravstva, očekuje milionska ulaganja inostranog kapitala u njene turističke kapacitete. Najozbiljniji investitori dolaze iz zemalja Bliskog istoka i Italije, a prvi projekti trebalo bi da budu završeni već do početka leta.
Samo u izgradnju akva-parka na osam hektara i sportski centar na prostoru nekadašnje autobuske stanice investitor iz Azerbejdžana uložiće 20 miliona evra. Posao je dogovoren i za još šest velikih projekata koji će početi sa realizacijom na proleće.
"Samo u proteklih mesec dana javilo nam se četiri investitora zainteresovanih da investiraju u vrnjački turizam, energetiku i poljoprivredu", kaže predsednik opštine Vrnjačka Banja Dejan Đurović.
Tako veliko interesovanje stranih investitora Đurović objašnjava odličnim merama i skupštinskim odlukama o povlasticama svima koji žele da ulažu u Banju.
"Doneli smo set odluka kojima se oslobađaju komunalne takse i do 100 odsto ukoliko uposle vrnjačku radnu snagu", kaže Đurović.
U Vrnjačkoj Banji se privode kraju i pregovori "MK group" sa lokalnom samoupravom i Agencijom za privatizaciju o kupovini HTP "Fontana" koje u vlasništvu ima najveći broj hotela i ugostiteljskih objekata u Banji.
Realizacijom tih projekata u Vrnjačkoj Banji očekuju duplo veći broj turista i broj noćenja od najmanje milion godišnje.
U Turističkoj organizaciji objašnjavaju da prirodni potencijali nisu bili dovoljni da, i pored iskustva od 145 godina aktivnog bavljenja turizmom, privuku sve izbirljivije turiste.
"Nekada je Banja imala gostiju kao Bled i Dubrovnik, ali je poslednjih godina taj broj prepolovljen. Ipak i dalje smo u vrhu srpskih turističkih centara, ali može se mnogo bolje", kaze Jelena Zrnzević iz Turističke organizacije Vrnjačka Banja.
U želji da produže trajanje turističke sezone ove zime su snižene cene pansiona i usluga i do 30 posto.
Sladana Blagojević iz ZP "Merkur" kaže da je sada u toku jedna akcija u "Merkuru" gde sve zdravstvene i velnes usluge koštaju 2.900 dinara i da je velika zainteresovanost.
Strategija razvoja Vrnjačke Banje je da sukcesivno investicijama i kvalitetnijom ponudom 2014. godine povrate titulu "kraljice kontinentalnog turizma".