PRVI NA LISTI: Epl je najskuplji svetski brend

Vrednost marke Epl je procenjena na 87,3 milijarde dolara i zauzela je ptvo mesti na listi 500 najskupljih marki na svetu koju je sastavila kompanija "Brand Finance", dok je Samsung zauze drugo mesto

LONDON - Američka informatička kompanija Epl zauzela je prvo mesto na listi 500 najskupljih svetskih marki koju sastavlja britanska konsultantska kompanija "Brand Finance" (BF).

Vrednost marke Epl je procenjena na 87,3 milijarde dolara, navedeno je u saopštenju BF.

Na drugom mestu je južnokorejski Samsung, s vrednošću te marke od 58,77 milijardi dolara. To je jedina kompanija među prvih 10 na listi koja nije iz SAD.

Treću poziciju zauzima marka Gugl čija vrednost dostiže 52,13 milijardi dolara.

Lider među japanskim kompanijama je Tojota, s vrednošću od 25,97 milijardi dolara, čime je zauzela 15. mesto, isto kao i u prošlogodišnjem rejtingu, objavljeno je na Internet strani economics.unian.net.

Najskuplje nemačke marke su u automobilskom sektoru. Folksvagen, s vrednošću marke od 23,66 milijardi dolara, ove godine se popeo na 17. poziciju, sa prošlogodišnjeg 35. mesta, dok marke BMW i Mercedes Benc vrede 23,23, odnosno 20,3 milijarde dolara.

Među prvih 50 kompanija našle su se i tri britanske - Vodafon, HSBC i Tesko, dve kineske - ICBC i Kineska građevinska banka, dve francuske - BNP Pariba i GDF Suec i po jedna iz Holandije (Šel) i Švajcarske (Nestle).

Od ruskih kompanija najvišu poziciju na listi zauzela je marka Sberbanka, s vrednošću od 14,16 milijardi dolara, koja se popela na 63. mesto, sa 78. mesta lane i jedina je od ruskih marki koja se našla među prvih 100.

Gasprom je na 122. mestu, s vrednošću od 8,3 milijarde dolara, dok je marka Lukoil tek na 218. poziciji, a Rosnjeft na 256. mestu.