NOVI SAD - Ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović i predsednik vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavili su danas početak zajedničkog i sinhronizovanog rada republike, pokrajine i lokalnih samouprava na izgradnji auto-puta Novi Sad-Ruma sa tunelom kroz Frušku goru, kako su ocenili istorijskog projekta za Vojvodinu i Srbiju.
"Građani Vojvodine nemaju vremena da čekaju, i ovaj projekat zahteva punu sinhronizaciju, odgovornost i posvećenost njegovom ostvarivanju", izjavila je ministarka Kalanović.
Napominjući da se na sastanku, održanom u zgradi pokrajinske vlade, upravo diskutovalo u tom pravcu ona je naglasila da atmosfera u razgovoru daje nadu "da smo na dobrom putu da ovaj projekat uradimo najkvalitetnije i u predviđenom roku za 30 meseci".
Nadležnosti republike, pokrajine, grada Novog Sada, opština Irig i Ruma, i drugih, potpuno su definisane kao i podela odgovornosti, napomenula je Kalanović, i dodala da od danas počinje zajednički rad na ostvarivanju tog izuzetno značajnog državnog projekta.
"Biće teško ali ćemo svakodnevno komunicirati, i ako budemo radili onako kako smo se danas dogovorili nadam se da će za 30 meseci, što je projektovani rok, biti završen ovaj auto-put", rekla je Kalanović.
Ona je podsetila da je auto-put Novi Sad - Ruma sa tunelom jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji, naglasivši da se time ostvaruje višedecenijski san građana Vojvodine i Srbije o povezivanju Novog Sada poprečnom vezom sa Koridorom 10 i granicom sa Hrvatskom i BiH.
Taj projekat je, kako je rekla, već prošao prvu fazu potpisivanjem predugovora koji podrazumeva izgradnju dva regionalna puta, od kojih je jedan od Novog Sada do Rume, a drugi je Moravski koridor u Centralnoj Srbiji, vredan 642 miliona evra.
Krajem prošle godine, rekla je Kalanovićeva, potpisan je predugovor sa kineskom firmom "Putevi i mostovi", koji je okvir za ostvarivanje ovog projekta, ali koji podrazumeva i potpisivanje glavnog ugovora.
I jedan i drugi projekat su složeni, a kako je rekla ministarka, izgradnja regionalnog puta od Novog Sada do Rume je još složenija i zahteva aktiviranje svih postojećih snaga, zbog čega je iniciran ovaj sastanak.
Predsednik vlade Vojvodine Bojan Pajtić ocenio je da je rok za izgradnju auto-puta Novi Sad - Ruma sa tunelom do 2015. godine vrlo ambiciozan, i dodao da je to istorijski infrastukturni projekat za Vojvodinu.
Pajtić je napomenuo da će tunel kroz Frušku goru, od oko tri kilometra, biti najduži u Srbiji i naglasio da će taj autoput imati ogroman ekonomski značaj, jer će spojiti Bačku i Banat sa Sremom i omogućiti veću prohodnost preduzećima i građanima.
Taj put sa tunelom, dodao je Pajtić, ima i veliki ekološki značaj, jer je nacionalni park "Fruška gora" veoma opterećen teretnim saobraćajem i svakodnevno se devastira.
"Ovaj projekat je zbog svog istorijskog značaja okupio sve nas i mislim da smo pokazali vrlo visok stepen odgovornosti ", rekao je Pajtić i naglasio da su republika i pokrajina, kao i lokalne samouprave spremni da punom snagom rade na ostvarivanju tog projekta.
Pajtić je dodao da bi taj auto-put ubuduće trebao da bude povezan i sa rumunskom granicom, što bi počelo da se ostvaruje posle 2015. godine.
Tako će se stvoriti veoma dobar investicioni ambijent i biće omogućeno da dođu novi domaći i strani investitori, da se otvaraju industrijske i radne zone, a time i nova radna mesta.
"Infrastruktura je suštinski preduslov za otvaranje novih radnih mesta i za razvoj privrede", zaključio je Pajtić.
Na sastanku posvećenom gradnji auto-puta od Novog Sada do Rume koji bi, kako je ranije najavljeno, trebalo da bude izgrađen uz pomoć kredita kineske Eksim banke, učestvovafli su i gradonačelnik Novog Sada, Miloš Vučević, predsednici opština Ruma i Irig i predstavnici nadležnih pokrajinskih sekratarijata i preduzeća "Koridori Srbije".
Dužina auto-puta Novi Sad-Ruma sa tunelom kroz Frušku Goru je 27 kilometara i prolazi kroz tri opštine- Novi Sad, Irig i Rumu.
Na ovom području živi oko 400 hiljada stanovnika i posluje blizu 30 hiljada privrednih subjekata, a u blizini trase auto-puta nalazi se i 12 industrijskih i jedna slobodna zona.