STARA PLANINA: Tojota RAV4 ravno na vrh!

Posle 700 kilometara vožnje po raznim putevima i u raznimuslovima, dovoljno je reći - bingo

Pojačan!
Najteže je od odličnog napraviti još bolje, a nema sumnje da je to inženjerima „Tojote“ pošlo za rukom. Posle oko 700 kilometara vožnje najnovije verzije RAV4 po raznim putevima i u raznim uslovima, dovoljno je reći - bingo!

Dizel krcat snagom

Put do Stare planine zapravo je idealan da bi se ovaj sad već legendarni SUV pokazao u punoj svetlosti. I bi tako. O estetskim promenama i povećanim gabaritima već smo pisali, a sad je trebalo da sednemo, vežemo pojas i dodamo gas. Oduševio nas je model sa dizel motorom od 2,2 litra i 150 KS, još u super paketu opreme! Elastičan je i pun obrtnog momenta, pa su ubrzanja tečna i laka. Osećaj u vožnji na auto-putu je fenomenalan, ušuškanost je glavna karakteristika, a ako malo pojačate muziku, saputnike lako možete prevariti da vozite benzinca. Pošto je RAV sad duži za čak 20,5 cm, na zadnjoj klupi čak ni košarkašima neće biti tesno.

Aktivno vešanje

Ali da vidimo kakav je kad krenemo lokalnim putem, punom zakrpa, a ponegde i svežih kratera. Međutim, nema problema, naginjanja su minimalna, čini se da je vešanje nešto tvrđe nego kod prethodnika. Neravnine upija odlično, ako i pogodite poneku rupu, ništa strašno, u kabini se to gotovo i ne oseti.

Jedna od „igrački“ koja će obradovati većinu budućih vlasnika jeste dugme „sport“, čijim uključivanjem se smanjuje proklizavanje prilikom bržeg prolaska kroz krivine i dobija na krutosti upravljača, pa vožnja postaje još dinamičnija. Od noviteta treba napomenuti da se vrata gepeka konačno otvaraju nagore, tu je i sistem koji vozaču signalizira dolazak vozila iz „mrtvog“ ugla, kao i automatska duga svetla.

Ukoliko se pronalazite u opciji motora „do dva litra“, tu je 2,0 D4D, kao i benzinska varijanta. Sve u svemu, nije mu lako pronaći manu. Možda ima jeftinijih u klasi, ali boljih - teško.

Monotonija je prošlost: pršti od kvaliteta u najjačem paketu

RAV4 2,2 D4D 4x4 egzekjutiv

Zapremina motora: 2.231 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS
Obrtni momenat: 340 Nm
Maksimalna brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100: 9,6 sek.
Prtljažnik: 547 litara
Cena testnog modela: 37.200 €

Potpuno novi koncept dizajna

Koliko je RAV4 sad drugačiji, najbolje možete da ocenite kad direktno iz starog modela pređete u novi. Daleko od toga da je prethodna generacija loša, ali ovde je mnogo toga drugačije. To jednostavno više nije isti automobil. Novi materijali, ekskluzivniji detalji, potpuno nov pristup dizajnu enterijera... sve je na svom mestu.

Nije „šminker“

Iako je RAV 4 automobil koji se pre svega dobro snalazi na drumu, neće vas izneveriti ukoliko se nađete na kaldrmi, livadi, pa čak i na snegu, što smo i isprobali na Staroj planini. Pogon na sva četiri točka rešava većinu problema, u otežanim uslovima vožnje prenos na osovinama je 50:50, a diferencijal može biti blokiran do brzine od 40 km/h, posle toga automatski prelazi u normalan mod.