Beograđani zadovoljni bolničkom uslugom
BEOGRAD - Više od 90 odsto pacijenata je zadovoljno ili veoma zadovoljno lečenjem u bolnicama u Beogradu, a najviše primedbi se odnosi na ishranu i uslove smeštaja, pokazalo je istraživanje Ministarstva zdravlja i Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda.
Anketni upitnik, koji je bio anoniman i dobrovoljan, popunila su bez prisustva zdravstvenog radnika 2.793 pacijenta koja su od 3. do 7. decembra prošle godine otpuštena sa bolničkog lečenja.
Prosečna ocena zadovoljstva je 4,29, izjavila je dr Anđelija Nešković, koja je rukovodila istraživanjem u Gradskom zavodu za javno zdravlje Beograda, podsećajući da je ta ocena u 2011. bila gotovo ista - 4,30.
Ona je navela da je, u odnosu na prethodnu godinu, prosečna ocena zadovoljstva bolničkim lečenjem povećana u sedam ispitivanih bolnica, dok je u devet nepromenjena ili neznatno smanjena.
"Cilj analize nije bilo međusobno poređenje jer je ispitivano 16 potpuno raznorodnih ustanova - pet kliničkih i kliničko-bolničkih centara, pet instituta i klinika, tri specijalne bolnice i tri ustanove rehabilitacije, koje se razlikuju po svim parametrima - od veličine i namene do nastavnog statusa i opremljenosti", rekla je dr Nešković.
Ističući da je glavna namera bila da svaka ustanova analizira svoje rezultate i na osnovu njih napravi planove i definiše mere i aktivnosti kako da poboljša zadovoljstvo korisnika, ona je istakla da je dobar pokazatelj to što pacijenti ni jednoj bolnici nisu dali ocenu manju od četiri.
Anketa je pokazala da su pacijenti najmanje zadovoljni ishranom i uslovima smeštaja.
Ukusom i raznovrsnošću bolničke hrane zadovoljno je oko 65 odsto pacijenata, količinom i temperaturom hrane oko 70 odsto, načinom serviranja hrane 78 odsto, a vremenom serviranja više od 80 odsto pacijenata. Prosečna ocena opšteg zadovoljstva uslugama ishrane je 3,92 (prethodno 3,91).
Bolničkim smeštajem je zadovoljno oko 80 odsto ispitanika, s tim što su najnezadovoljniji čistoćom toaleta (68 odsto zadovoljnih), udobnošću kreveta (70 odsto) i opremom sobe (74 odsto), dok je najveći broj zadovoljan temperaturom (87odsto) i čistoćom bolesnicke sobe (85 odsto). Prosečna ocena zadovoljstva uslovima smeštaja u bolnici je 4,08 (prethodno 4,11).
Po mišljenju većine pacijenata (85 odsto), organizacija prijema u bolnicu je zadovoljavajuća. Pacijenti su tokom bolničkog prijema najzadovoljniji ljubaznošću osoblja (93 odsto zadovoljnih), a najmanje zadovoljni čekanjem na šalteru (76 odsto zadovoljnih), objašnjenjima u vezi sa procedurom prijema i vremenom od prijema u bolnicu do smeštaja u bolesničku sobu (oko 85 odsto zadovoljnih).
Takođe su veoma zadovoljni i procedurom otpusta iz bolnice (više od 90 odsto zadovoljnih). Prosečna ocena zadovoljstva bolničkim prijemom je 4,23 (prethodno 4,26), a otpustom iz bolnice 4,40 (prethodno 4,42).
Više od 90 odsto pacijenata je zadovoljno radom lekara i medicinskih sestara u bolnicama u Beogradu. Pacijenti su zadovoljni ljubaznošću medicinskih sestara, njihovim objašnjenjima vezanim za procedure, testove i tretmane, kao i vremenom čekanja na sestru kod hitne potrebe, pa je prosečna ocena zadovoljstva sestrinskom negom 4,59 (prethodno 4,56).
I osobine lekara, ljubaznost, spremnost da daju odgovore na pitanja, sposobnost dijagnostikovanja zdravstvenih problema, uspešnost u lečenju, davanje uputstva pri otpustu sa bolničkog lecenja, kao i objašnjavanje testova i tretmana su uglavnom prihvatljivi za većinu pacijenata, pa je prosečna ocena zadovoljstva uslugama lekara 4,54 (prethodno 4,55), pokazalo je istraživanje.