PARAZIT: Đilas dao pola milijarde iz budžeta da reklamira samog sebe!

Samo na praćenje onoga što mediji pišu o gradskim preduzećima i upravi potrošeno je više od 20 miliona dinara iz budžeta grada. Skoro 40 miliona potrošeno je na pravljenje video-priloga u kojima se pokazuje šta rade njihovi čelnici

BEOGRAD - Delili i šakom i kapom.

Grad Beograd, kojim upravlja gradonačelnik Dragan Đilas, i njegova javna preduzeća su od 2008. godine na angažovanje agencija za odnose s javnošću i reklamiranje potrošili oko 535 miliona dinara, objavila je Balkanska istraživačka mreža.

Samo na praćenje onoga što mediji pišu o gradskim preduzećima i upravi potrošeno je više od 20 miliona dinara, a skoro 40 miliona na pravljenje video-priloga u kojima se pokazuje šta rade njihovi čelnici!

JP „Ada Ciganlija“ tako je dala milion dinara za menadžmentski konsalting, a JP „Beograd put“ 1,5 miliona za Studiju marketinško-promotivnog servisa. Promocija novih javnih česama i fontana koštala je „Beogradski vodovod i kanalizaciju“ čak 1,9 miliona.

JP „Beogradvode“, preduzeće za koje mnogi nisu čuli, za PR prezentacije, pres-kliping i pravljenje internet prezentacije potrošilo je 10,1 milion. „Gradskom stambenom“ su bile potrebne „usluge iz oblasti krizne komunikacije“, što im je Liga eksperata naplatila 1,9 miliona, a Gradskoj upravi analiza i komunikacijske strategije, pa su potrošili 3,1 milion.

Proširenje parking-zona izaziva stalno nezadovoljstvo građana, pa je valjda zbog toga „Parking servis“ za promociju ovih aktivnosti potrošio 3,3 miliona. Beograđani su bili nezadovoljni i zbog seče platana na Bulevaru, a trebalo bi da znaju da je „Zelenilo“ edukaciju zaposlenih i izradu komunikacijskog projekta „Platani“ platilo 436.600.

- Iako su monopolisti na tržištu i imaju čitave službe za odnose s medijima, javna preduzeća su sklopila više od 200 poslovnih ugovora o promociji, vrednih 290 miliona dinara. Ukupna vrednost ugovora, koji su na samoj granici nabavke male vrednosti, iznosi skoro 150 miliona - navodi BIRN.

To nije smetalo da se na zarade službenika za odnose s javnošću u tim firmama, koji rade slične poslove kao angažovane agencije, izdvoji 140 miliona dinara. U ovaj iznos nisu uračunate plate zaposlenih u službama za marketing, informisanje i odnose s medijima i časopisima ovih javnih preduzeća.

Đilas daje poslove svojim ljudima

Firma „Hedlajn“ je od Gradske uprave i komunalnih firmi dobila poslove vredne 42 miliona dinara. Vlasnik je Miloš Miloradović, koji je, kako je pisao BIRN, preneo vođenje firme na Marinu Grihović, nevenčanu suprugu Ivana Nikolića, portparola Dragana Đilasa. Državna revizorska institucija je utvrdila da je „Gradska čistoća“ nezakonito dodelila dva posla „Hedlajnu“, vredna 4,2 miliona dinara, kršeći Zakon o javnim nabavkama.