BEOGRAD - Najnovija izjava generalnog direktora Železnica Srbije Dragoljuba Simonovića da će zatražiti izmenu cene prevoza BG voza, jer su troškovi umesto 4,3 evra po pređenom kilometru dvostruko veći i iznose 8,6 evra, predstavlja jos jedan dokaz da je na ovako odgovorno mesto postavljena nekompetentna osoba, saopštila je Direkcija za javni prevoz.
"Tačno je da je početni predlog Železnica Srbije za cenu voznog kilometra bio 8,6 evra po kilometru. Ali tokom analize troškova koje su prezentovale Železnice Srbije uočene su mnoge nelogičnosti. Neke od njih su da su predviđeni troškovi za konduktere 4,5 puta veći od troškova za mašinovođe, da su troškovi za jednog čuvara ravni troškovima za deset mašinovođa, kao i da je na dvoje masinovođa računat jedan režijski radnik. Nelogično je i da su troskovi za potrošenu struju prvo računati 136,40 dinara po kilometru, a naknadno je bilo utvrđeno da su stvarni 46,8 dinara po kilometru, te da su troškovi amortizacije računati kao da je vrednost elektromotornih garnitura 11 milona evra, a cena nove zapravo je pet miliona. Sve remontovane garniture stajale su više godina van upotrebe, a jedna čak 16 godina. Za pranje garnitura računati su troškovi tri puta veći nego što ih firma koja to obavlja fakturiše ovom javnom preduzeću", navodi se u saopštenju.
Nakon podrobne analize došlo se do cene od 4,5 evra po pređenom kilometru koje grad plaća Železnicama Srbije. O svemu ovome postoji zvanična dokumentacija. Primera radi, u vreme izrade kalkulacije, pristup železnickoj infrastrukturi u Českoj iznosi samo 0,85, u Crnoj Gori 1,2, u Hrvatskoj 1,29, u Poljskoj čak od 0,86 evra po predenom kilometru.
"Zeleznice Srbije iz budžeta već dobijaju novac za plate i većinu materijalnih troškova koji su ušli u obračun cene, tako da im je posao sa gradom skoro čista dobit. Grad Beograd redovno mesečno subvencioniše iz budžeta sa 50 odsto trošak gradske železnice BG voz, kao i sve ostale vidove javnog prevoza. Da bi BG voz voz uopšte postojao, grad je investirao u izgradnju i predao Železnicama dva nova koloseka u stanici "Prokop", čime je ostvarena dvokolosečna pruga na celoj deonici. Takođe smo potpuno rekonstruisali prugu od Novog Beograda do Batajnice, čime smo podigli brzinu sa 40 na 100 kilometara na čas. U trenutku realizacije projekta, Železnice Srbije raspolagale su sa samo pet ispravnih elektromotornih garnitura. Grad je platio remont jos devet garnitura, tako da je u čitav projekat ulozio 10,5 milona evra", ističe se u saopštenju.
Grad Beograd će u ovaj projekat ulagati i dalje. Od "Železnica" očekujemo da nam budu partneri u daljem razvoju ovog zajedničkog projekta koji, sa tačnim taktom bez kašnjenja i brojem prevezenih putnika, danas predstavlja najbolji železnički putnički prevoz u Srbiji, zaključuju u Direkciji za javni prevoz.