Petica za trojku!
Drugi red sedišta šteluje se napred-nazad, prtljažnik „guta“ oko 700 litara, kabina je opremljena sa 40 većih i manjih polica, na raspolaganju je i treći red sedišta! Ovo su argumenti „renoa grand senik“ koji je u prve dve generacija našao 3,2 miliona vlasnika. Čuveni monovolumen u trećoj generaciji naoružan je kompletnim arsenalom prethodnika, dok je sada dobio i aerodinamični izgled. Promena je donela dizajnerski korak napred, ali je izgubio robustni imidž „dvojke“...
Pod haubom je 1,6 dCi dizelaš sa 130 KS. Priznajemo, odmah nam je nedostajao „razbijač“, 2,0 Dci sa 150 KS iz „senika 2“, koji je udarao po leđima. Novi agregat, kao plod daunsajzinga, obezbedio je linearna ubrzanja, manju potrošnju, ali i nešto slabiju elastičnost. Pri 120 km/h troši oko 5,5 litara, dok je prosečna potrošnja slična. Ubrzanja su više nego dovoljna, dok „senik“ obezbeđuje „plivanje“ pri velikim brzinama na auto-putu... Vešanje je francuski mekano, ali je danak plaćen blagim uvijanjem karoserije pri bržem prolasku kroz krivine.
„Grand senik“ sa testa sa „bouz“ paketom opreme košta 24.000 evra, što je jedina ozbiljna mana, ali sigurni smo da vlasnici neće imati zamerke.
Bez zamerke u kabini
Kao svi „renoi“, pali se pritiskom na taster, čime dokazuje pripadnost sadašnjem vremenu. Kvalitetu materijala nema se šta prigovoriti, dok je centralni displej sada u koloru, što je donelo otmenost i veliku prednost u odnosu na prethodnika. Palica šestostepenog manuelnog menjača na idealnom je mestu, ergonomija bez zamerke. Zasmetala nam je velika površina pred volanom, što donosi monotoniju na dužim stazama. Montiranje „hed-ap displeja“ bilo bi pravi potez za sledeću generaciju.
RENO GRAND SENIK 1.6 DCI
♦ Motor: 1.598 cm3
♦ Snaga: 130 KS, 4.000 o
♦ Momenat: 320 Nm
♦ Masa 1.524 kg
♦ Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s
♦ Maks. brzina: 195 km/h
♦ Dužina / širina / visina: 4.573 / 1.845 / 1.645 mm
♦ Međuosovinski razmak: 2.770 mm
♦ Prtljažnik: 700 l
♦ Potrošnja na testu (grad): 6,5 l
♦ Cena: 23.900 evra