Mnogi vozači moraće da parkiraju svoja vozila ako nemaju pojaseve i naslone za glavu na zadnjim sedištima, dok su kazne za one koje policija uhvati do 20.000
BEOGRAD - Propisi su propisi!
Mnogi vozači moraće da parkiraju svoj automobil ako nemaju pojaseve i naslone za glavu na zadnjim sedištima. Vožnja bez ovog dela opreme koštaće ih 20.000 dinara, koliko će naplaćivati policija.
Od 1. marta 2012. sva vozila koja se prvi put registruju moraće da imaju pojaseve i naslone. Pre toga, od 2010. važila je odredba da, gde ima naslona, tu mora da bude pojas, i obratno.
Zbog toga, ko ima predviđene rupe na sedištima - može kupiti naslon, a ko ih nema - moraće da nabavi i sedište i naslon. Polovno sedište košta od 40 do 150 evra, a samo naslon pet evra. Ako neko vozilo ima pojas a nema naslon, problem neće biti rešen skidanjem pojasa.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da je problem nastao na tehničkom pregledu, jer vozila ne mogu da ga prođu bez naslona i pojasa. Poslednjih godina uvezeno je dosta lakih teretnih vozila koja su prerađivana u putničke automobile dodavanjem zadnjeg sedišta koje nema pojas i naslon.
- Postoje i nova vozila koja iz proizvodnje izlaze s naslonima, ali bez pojaseva. Zato takvi kupci imaju pravo da se bune i traže odgovor zašto naknadno sami moraju da ih ugrađuju - objašnjava Okanović.
On naglašava da, u slučaju saobraćajnih nezgoda, ali i pri prevozu dece, nasloni za glavu i pojasevi imaju važnu bezbednosnu ulogu. Zbog toga je veoma važno da se ne obavljaju nikakve neovlašćene prepravke na vozilima.
- Ako nemate naslon i udari vas neko otpozadi pri brzini od 16 kilometara i više, može nastupiti smrtni ishod. Slično je i kad vi udarite nekog - upozorava Okanović.
(S. I. - V. S.)
Mnogi vozači moraće da parkiraju svoj automobil ako nemaju pojaseve i naslone za glavu na zadnjim sedištima. Vožnja bez ovog dela opreme koštaće ih 20.000 dinara, koliko će naplaćivati policija.
Od 1. marta 2012. sva vozila koja se prvi put registruju moraće da imaju pojaseve i naslone. Pre toga, od 2010. važila je odredba da, gde ima naslona, tu mora da bude pojas, i obratno.
Zbog toga, ko ima predviđene rupe na sedištima - može kupiti naslon, a ko ih nema - moraće da nabavi i sedište i naslon. Polovno sedište košta od 40 do 150 evra, a samo naslon pet evra. Ako neko vozilo ima pojas a nema naslon, problem neće biti rešen skidanjem pojasa.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da je problem nastao na tehničkom pregledu, jer vozila ne mogu da ga prođu bez naslona i pojasa. Poslednjih godina uvezeno je dosta lakih teretnih vozila koja su prerađivana u putničke automobile dodavanjem zadnjeg sedišta koje nema pojas i naslon.
- Postoje i nova vozila koja iz proizvodnje izlaze s naslonima, ali bez pojaseva. Zato takvi kupci imaju pravo da se bune i traže odgovor zašto naknadno sami moraju da ih ugrađuju - objašnjava Okanović.
On naglašava da, u slučaju saobraćajnih nezgoda, ali i pri prevozu dece, nasloni za glavu i pojasevi imaju važnu bezbednosnu ulogu. Zbog toga je veoma važno da se ne obavljaju nikakve neovlašćene prepravke na vozilima.
- Ako nemate naslon i udari vas neko otpozadi pri brzini od 16 kilometara i više, može nastupiti smrtni ishod. Slično je i kad vi udarite nekog - upozorava Okanović.
(S. I. - V. S.)
Ne važi za „jugiće“
Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima koji predviđa obaveznost pojaseva i naslona neće se odnositi na automobile koji su prvi put registrovani pre 2012. To znači, kako ističe Okanović, da vlasnici „jugića“ i drugih „Zastavinih“ modela mogu da odahnu.