Hrvati nam prodaju opasnu vodu!

„Agrokor“ u Srbiji „mivelu mg“ reklamira kao lekovitu, naročito za one sa srčanim tegobama, a upravo njima škodi voda s magnezijumom

BEOGRAD - Ovce za šišanje!
Hrvatski „Agrokor“ plasira reklamnu kampanju za „mivelu mg“, mineralnu vodu s lekovitim dejstvom, namenjenu isključivo srpskim potrošačima, posebno onim sa srčanim tegobama! Glavni problem je što vodu preporučuje fantomsko Udruženje za srčanu slabost Srbije svojim specifičnim žigom u obliku srca, kao i to što se poziva na medicinsku studiju urađenu pre neverovatnih 25 godina u sasvim druge svrhe.

Tomislav Jovanović, profesor Medicinskog fakulteta i šef katedre za balneoklimatologiju, kaže da se udruženje poziva na preporuku iza koje ne stoji nijedno relevantno istraživanje.

Nisu se javili 10 godina

- Nestručni ljudi ovo rade zarad profita! Pozivaju se na moju studiju iz 1989. koja je rađena u naučne svrhe. Našem fakultetu, koji jedini u zemlji određuje lekovita svojstva vode i daje potvrdu za to, nisu se javili poslednjih 10 godina, a nužno je da se to radi na svake tri godine - rekao je Jovanović i naglasio da je upravo kategorija ljudi sa srčanom slabošću, koja dobija preporuku od istoimenog udruženja, jedina kojoj škodi voda s magnezijumom.

Na ovu podvalu prvi je upozorio Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača.
- Prva nedoumica je gde se nalazi sedište pomenutog udruženja. U reklami daju preporuku da ta mineralna voda ima lekovita svojstva, a potrošači ne znaju ko je i kada izvršio klinička ispitivanja, kojim metodom se koristio, u kojoj ustanovi... - objašnjava Papović i naglašava da je zbog krucijalnog pitanja da li ta voda pospešuje srčanu slabost pre mesec dana uputio zahtev tržišnoj inspekciji, na kojoj je da ustanovi na osnovu kojih analiza se u reklami tvrdi da voda „olakšava kardiovaskularne tegobe, stabilizuje krvni pritisak...“.

Sporna deklaracija

Kako kaže, od tržišne inspekcije stigao je odgovor da Ministarstvo zdravlja mora da ustanovi verodostojnost postojeće deklaracije, koju su im dostavile kompanije koje eksploatišu i reklamiraju „mivelu“ - „Nove sloge“ iz Trstenika i „Jamnice“ iz Beograda.

Dr Ivica Vuksanović, internista kardiolog u KBC „Zemun“, koji je bio zaštitno lice u reklami za „mivelu mg“, nije odgovarao na naše pozive, a nadležni iz Ministarstva zdravlja nisu nam prosledili nalaze inspekcije do zaključenja ovog broja.

Načelnica higijene u Gradskom zavodu za javno zdravlje dr Marina Mandić kaže da su im odbili deklaraciju.
- Na njoj su bile istaknute tvrdnje koje nisu bile potkrepljene adekvatnim zdravstvenim ispitivanjima. Takve preterane izjave konzumenta mogu dovesti u zabludu, da pomisli da je samo ispijanje tog proizvoda dovoljno, i stoga može da mu ugrozi zdravlje - navela je ona.

Nadležni u Ministarstvu zdravlja rekli su nam da je inspekcijski nadzor u vezi sa ovim slučajem u toku, te da ne mogu da daju više informacija.

Slikad: Papović: Zbog pitanja da li ta voda pospešuje srčanu slabost uputili smo zahtev tržišnoj inspekciji

Proizvođači ćute!

Iz kompanija „Nova sloga“ i „Jamnica“, zaduženih za proizvodnju i reklamiranje vode „mivela“, nisu nam dostavili odgovore na pitanje na osnovu kojih istraživanja je Udruženje za srčanu slabost Srbije dalo preporuku o njenom pozitivnom dejstvu za tu kategoriju konzumenata. Nismo dobili ni odgovor na pitanja da li imaju sertifikat Medicinskog fakulteta o njenom lekovitom delovanju i zbog čega je takva reklama namenjena samo srpskom tržištu.