Ludi svet

Novi američki trend: Razmena odeće

Oko 300 žena je ovde došlo da izloži svoje majice, haljine i drugu odeću koju više ne žele. Za uzvrat, kući mogu da ponesu gotovo bilo šta što žele

VAŠINGTON - Razmena odeće je postala izuzetno popularan način za žene u Sjedinjenim državama da daju odeću iz svoje garderobe koju više ne žele, a da za uzvrat dobiju nešto novo.

Uz pomoć društvenih medija, entuzijasti privlače na stotine novih učesnika na svoje događaje. Na jednom od njih, u severnoj Virdžiniji, učesnice su rekle da na taj način mogu i dalje da prate modu i uštede novac, a u isto vreme urade nešto dobro i ne zagađuju okolinu.

Kafeterija u jednoj srednjoj školi u Springfieldu u Virdžiniji je domaćin jednog od najpopularnijih događaja razmene odeće u području Vašingrona. Oko 300 žena je ovde došlo da izloži svoje majice, haljine i drugu odeću koju više ne žele. Za uzvrat, kući mogu da ponesu gotovo bilo šta što žele. Ašlej Mur voli takav koncept.

Donela sam pet bluza i već sam uzela dva lepa para čizama, koje su kao nove, nikada korišćene, kaže ona.

Dafne Stejnberg kaže da je privlači koncept pronalaženja nečeg specijalnog.

Ena Tejlor je zaista dobar dizajner za žene i ovo ću nositi na posao. Sviđa mi se što mogu naći garderobu za posao, dobro se zabaviti, a ne potrošiti sav novac, kaže Dafne.

Među prodavačima koji nude nešto posebno je Sendi Van Dusen, kojoj se sviđa ideja da garderoba završava u nečijem domu, radije nego da se baca i završi na smetljištu.

To je deo zaštite okoline. Nema smisla kupovati novu garderobu kada možemo ponovo upotrebiti ono što već imamo, i omogućiti nekome drugom da voli ono što ste vi voleli, a više vam se ne nosi, kaže Sendi.

Organizatorka Kim Prat vodi lutriju kako bi se prikupio novac za školski tim za debate. To je samo jedan od načina na koji njena grupa daje sredstva u humanitarne svrhe. Drugi način je donacija odeće koja se nije zamenila za skloništa za žrtve nasilja kod kuće. Kim kaže da je njena inspiracija Suzana Agasi, koja organizuje privatne događaje zamene odeće u San Francisku od 1996. i to je razvila u čitav biznis.

Od nje sam to naučila putem interneta. To sam sama počela raditi pre četiri godine, i svaki put je događaj sve veći i veći, kaže Kim.


http://www.youtube.com/watch?v=HwPetJr_JmY

VOA