TEST

STRUJANJE: Vozili smo jaris hibrid

Ukratko, ovde je sve idealno, osim cene. Hibridni pogon donosi „vožnju po budućnosti“, ali još uvek košta

„Tojota“ je dobila „datum za budućnost“ daleke 1995. godine. Tada je stvoren prototip „prijusa“, prvog hibridnog automobila na svetu.

Istovetan osećaj je u novom „jarisu hibrid“, koji smo vozili na testu Kurira.

Ukratko, futura ovako izgleda. Uključite auto, ništa se ne čuje. Krenete, ništa se ne čuje. Kočite, zuje elektromotori koji pune baterije. Ovaj fijuk napona stavlja nam do znanja kako će zvučati saobraćaj za tridesetak godina...Tek kad se pedala gasa pritisne jače, pali se benzinski agregat. Čim se pusti gas, oktanac se momentalno isključuje, a baterije se pune. Dva izbora snage - benzinski i strujni, dakle, rade zajedno i to se zove sinergija.

Pod haubom je 1,5 benzinac sa 74 KS, kao i elektromotor od 60 KS. Sve zajedno, oko 100 konjskih snaga, dovoljno za korektna ubrzanja. Da bi se osećali kao u „spejs-šatlu“ tu je tač-skrin ekran s čuvenim displejom na kojem možete uživo da pratite prenos energije, ali i sve parametre vožnje. Bez štednje na gasu „jaris hibrid“ u gradu troši pet litara, ali se teško može „izvući“ prosek manji od 4,5 litara.Sofisticirani pogon je bitna karika uživanja u budućnosti, ostalo donosi „jaris“. Reč je o jednom od najboljih automobila u B-segmentu.

„Tojota“ je oduvek bila majstor na malom prostoru, pa je ovde inteligentno iskorišćen svaki centimetar. I kad se visok vozač „našteluje“, pozadi ostaje mesta, dok prtljažnik od 286 litara nije za potcenjivanje. Najbolje je vozaču koji uživa u lakoći vožnje. Savršeni servo, maksimalna preglednost, odlična ergonomija, materijali... Kvalitet je toliko ozbiljan da bi mogao da se vozi kao igračka.

Žalimo samo za optičkim displejom starog „jarisa“. Nažalost, „Tojota“ je podlegla besmislenim kritikama o nepreglednosti, pa je vratila klasičnu instrument tablu.

Jedina mana ovog sjajnog modela jeste osnovna cena od 18.000 evra. Međutim, reč je o modelu recipročnom dizel-verziji sa start-stop sistemom, parking senzorima i automatskim menjačem, koji prirodno dolazi sa hibridom.

Jaris Hibrid

♦ Benzinski motor: 1,5, 74 KS
♦ Elektromotor: 60 KS
♦ Ukupna snaga: 100 KS
♦ Menjač: automatski
♦ Masa: 1.220 kg
♦ Ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 km/h
♦ Maksimalna brzina: 165 km/h
♦ Dužina / širina / visina: 3.905 / 1.695 / 1.510 mm
♦ Međuos. razmak: 2.510 mm
♦ Rezervoar: 36 litara
♦ Prtljažnik: 286 litara
♦ Potrošnja na testu: 5,1 l
♦ Cena sa subvencijom: 16.900 evra
♦ Testirani model: 18.500 evra

Lakši pogon

Hibridni pogon „jarisa“ lakši je za 42 kilograma od „prijusa“. Zbog cene je, umesto savremene litijum-jonske baterije, ugrađena jeftinija hibridna nikl-metal baterija. Samo na struju „jaris hibrid“ može da pređe dva kilometra. Inače, ovo je najjači „jaris“ na tržištu, pošto je za jednu konjsku snagu snažniji od modela 1.33 sa 99 KS.