Kako do jeftinijeg goriva

Ministarka energetike, razvoja i zaštite životne sredine Zorana Mihajlović objašnjava da cena može da bude niža, jer se akciza ne obračunava na bio-gorivo koje se umeša u osnovni derivat

Gorivo na srpskom tržištu evropskog kvaliteta, tvrde naftaši. Nadležni od njih traže i kvalitetnije i jeftinije derivate. Ministarstvo energetike uskoro će obelodaniti Pravilnik o većem korišćenju bio-goriva, što je, kako kažu, prvi korak ka sniženju cena.

Od početka godine iz pančevačke rafinerije izlazi čistije i kvalitetnije gorivo, a u NIS-u tvrde da u novom postrojenju proizvode derivate potpuno evropskog standarda.

Generalni direktor NIS-a Kiril Kravčenko kaže da je ta kompanije krajem prošle godine od Evropske komisije dobila sertifikat za sve vrste goriva.

"Gorivo je u skladu sa evropskim standardima kvaliteta i zahtevima evro 5", kaže Kravčenko.

Vozači kažu da još nisu potpuno zadovoljni kvalitetom goriva. Jedni kažu da vide poboljšanje, a drugi da razliku ne primećuju.

Pri kraju su zalihe dizela D2 i benzina evropremijum od 95 oktana. Od avgusta ih više neće biti na tržištu.

NIS će proizvoditi novo gorivo - gasno ulje, zamenu za D2, namenjeno isključivo prioritetima: za poljoprivredne i industrijske mašine, vojsku, železnicu i brodarstvo.

Pomoćnik ministra energetike Petar Stanojević objašnjava da će kontrolisati tako što će vozači pri kupovini morati da daju saobraćajnu dozvolu.

Kvalitetnije gorivo automatski znači i više cene. Evrodizel je do pet dinara skuplji od D2.

Ministarstvo energetike, međutim, traži pojeftinjenje derivata. Uskoro će obelodaniti Pravilnik o većem korišćenju bio-goriva, što je, navode, prvi korak ka sniženju cena.

Ministarka energetike, razvoja i zaštite životne sredine Zorana Mihajlović objašnjava da cena može da bude niža, jer se akciza ne obračunava na bio-gorivo koje se umeša u osnovni derivat.

"To se već radi i u drugim državama. I naravno uvek molba NIS-u je da snizi svoje troškove rafineriske prerade, jer tim sniženjem cena derivata odmah može da bude niža", kaže Mihajlovićeva.

Do kraja maja Vlada bi trebalo da usvoji i pravilnike o nadzoru i markiranju goriva. To znači da će i naša zemlja imati kontrolu neftnih derivata po potpuno evropskim normama.