AMSTERDAM - Više od 20 putnika iz Srbije let za Srbiju čekalo je na aerodromu u Amsterdamu 24 sata. Jatov avion konačno je sleteo iz Amsterdama u Beograd.
Oni su sa amsetrdamskog aerodroma "Šipol" na kom su bili zarobljeni 24 sata, krenuli danas u 11.55.
Među njima se nalaze i bebe, mala deca i jedna starija osoba sa zdravstvenim problemima.
Avion je trebalo da poleti juče u 10.30 na liniji Amsterdam - Beograd. Po redu letenja na sajtu Aerodroma Beograd, postoji let koji je, prema poslednjim informacijama, trebalo je da stigne u srpsku prestonicu u 11.45 sati. Međutim, još nema potvrada da tim letom stižu zarobljeni putnici.
Ovu vest je javila Snežana Kaplanović, majka Jelene Kaplanović (21) iz Beograda, koja se nalazi među putnicima na Shipolu. Ona je ogorčena, jer, kako kaže, putnici su od 10.30 do sinoć u 02.00 sata bili na Shipolu, s tim što su im ljudi iz “Jata” na svakih pola sata obećavali da će avion da poleti za pola sata, bez dodatnih objašnjenja o razlogu odlaganja leta.
"Putnici su ležali po stolovima i zvali službene telefone, ne bi li nekako uspeli da se domognu bar hotela. U dva ujutru uspeli su da alarmiraju holandsku policiju, pa su tek tada smešteni u hotel. U 07.00 ujutru su opet odvezeni na aerodrom, na kome i dalje čekaju više informacija. Nečuveno", ispričala nam je Snežana Kaplanović.
Pošto je kartu ćerke, koja je u Amsterdam sletela iz SAD, kupila u kompaniji KLM - Er Frans, Snežana kaže da joj ni iz te kompanije nisu mogli dati više informacija, sem što su je jutros obavestili da su putnici i dalje zadržani u Amsterdamu.
"Iz kompanije KLM su mi jutros objasnili da su putnici i dalje u Amsterdamu, kao da to ne znam i ja", kaže Kaplanovićeva.
Iz kompanije KLM su nam rekli da je u pitanju avion "Jata" i da ne znaju u čemu je konkretno problem. U "Jatu" do ovog trenutka nismo uspeli da saznamo niti u čemu je problem, niti kada će putnici moći da konačno polete za Beograd.
U Aerodromu Beograd su nam potrvdili da let iz Amsterdama od juče kasni, ali nisu imali informaciju kada će avion sleteti u Beograd.
JAT: Putnici, izvinite, bilo je tehničkih problema
Srpski avioprevoznik JAT izvinio se danas putnicima zbog kašnjenja leta iz Amsterdama i naveo da je u tom slučaju poštovao sve procedure i da je let odložen zbog tehničkih problema na letelici.
"JAT je u ovom slučaju poštovao sve procedure evropskih vazduhoplovnih vlasti, a razlog odlaganja leta je tehnički problem na letelici na kojem je radila ovlašćena tehnička služba na aerodromu u Amsterdamu. Posle uspešno obavljenog jučerašnjeg leta JU 262 iz Beograda za Amsterdam, nakon sletanja u 12 sati i pregleda letelice, ustanovljen je problem na prtljažnim vratima", navodi se u saopštenju JAT-a.
Zbog toga je jučerašnji povratni let JU 2632 odložen za danas u 9.30, a svi putnici su, kako to i nalažu procedure evropskih vazduhoplovnih vlasti, smešteni u hotel o trošku JAT-a.
Radove na prtljažnim vratima obavljala je ovlašćena tehnička služba u Amsterdamu i ona je jedina imala prave informacije o tome kada će avion biti spreman za obavezno testiranje pre poletanja, navodi se u saopštenju. Jutrošnje poletanje aviona kasnilo je dva sata upravo zbog obaveznog testiranja i provere ispravnosti aviona koju je obavila ovlašćena tehnička služba.