BEOGRAD - Ogromno interesovanje građana Srbiju za usluge Pej Pala i posledično, veliki broj paketa koji svakodnevno stiže pošiljaocima, iznenadilo je carinsku službu.
Već prvih dana nakon što je najveći onlajn servis za slanje novca i plaćanje preko interneta Pej Pal zvanično počeo rad u Srbiji, 10. aprila, otvoreno je hiljade naloga, pa ima manjih problema u postupku carinjenja i isporuke naručene robe zbog brojnih pošiljki, izjavila je danas za Tanjug savetnik u Ministarstvu finansija i privrede Jasna Matić.
"Taj ogroman teret na pošti i carinjenju doveo je i do nekih zastoja i sporije isporuke. Praksa carinjenja se ponekad ispostavi kao problematična", rekla je Matić u Narodnoj banci Srbije uoči debate o potencijalima IT sektora u Srbiji.
Carinska služba, prema njenim rečima, treba da napravi procedure za ocenu vrednosti samih pošiljaka, budući da carinici, po zakonu, imaju pravo da procenjuju vrednost pa neki put dolazi do odstupanja od realne situacije.
Matić je ukazala da je sada situacija normalizovana jer je opao broj pošiljaka preko Pej Pala "jer su građani u prvom trenutku poručili sve ono za šta su se godinama spremali".
Ona je izrazila nadu i da će našim preduzetnicima biti uskoro omogućeno da prodaju svoju robu i usluge na globalnom tržistu i da preko Pej Pala to naplaćuju.
"Pej Pal je rekao da su oni spremni, postoji još neka mala neizvesnost u našoj regulativi da li naši građani imaju pravo da imaju račune u inostranstvu, da li se Pej Pal račun ceni kao račun u inostranstvu ili samo transakcionim računom koji onda nema ograničenja", objasnila je ona.