Planiraš povratak u više trkačke kategorije preko Auto GP serije?
- Ništa slično. Izvorni plan bio je da vozim za HRT, tim se posle Brazila raspao i nisam imao šta da radim. Hteo sam u Ameriku, u Indikar, ali šansa se nije ukazala. Kad je Luiz Racija izgubio mesto, ponuđeno mi je sedište u Marusji, ali prekasno. Morao sam da vozim negde da ne bih nestao s radara. Dugo poznajem vlasnika Zele rejsinga, ponudio mi je Auto GP i prihvatio sam. Auto je sporiji od Reno serije i GP2, star je, ali pouzdan i omogućuje dobro trkanje. Rezultati su nam mešoviti, ali srećan sam što se negde takmičim.
S određenim ciljem?
- Samo da održim pravo stanje uma i fizičku formu.
Razmatrao si endurans ili WTCC?
- Probao sam endurans, ali mi se ne sviđa. WTCC je dobar šampionat, ali ako ne ulazite srcem, onda nema smisla. Dopadaju mi se samo jednosedi.
Koliko je HRT bio ozbiljan?
- Tamo je bilo mnogo dobrih ljudi koji su uložili puno para, ali mislim da nisu shvatili koliko je F1 velika i koliko još novca treba. Ugasili su tim da ne bi trošili milione i bili poslednji ili pretposlednji.
U 2012. si kritikovan jer si se sporo sklanjao kod preticanja za krug.
- To je deo igre. Nije svaki auto „red bul“, moraju da žive s tim.
Veliki su bili arogantni?
- Da budem pravičan, naš automobil je nekad bio sporiji i šest do sedam sekundi po krugu, siguran sam da su ljudi na čelu stvarno bili frustrirani.
Razočaran si što nisi vozio za Fors Indiju?
- Naravno, ali Vidžej Malija ima svoj plan i to morate poštovati. Oni se reklamiraju kao nacionalni tim. Ne znam koliko ih u Indiji tako doživljavaju. Ne znam zašto, ali ja nikad tamo nisam imao šansu.
Jesi li u Britanskoj F3 bio potcenjen jer nisi Britanac?
- Ne mislim tako. Prvom Indijcu uvek je moralo da bude teško. Baton i ja bili smo iste godine u Formuli 3, on je osvojio tri trke, a ja dve. Godinu dana kasnije on je ušao u F1, a meni je trebalo još pet. I uvek sam bio u malim timovima, zbog toga jedino žalim.
Nije bilo diskriminacije?
- Ja sam donosio neke pogrešne odluke, bez pravih ljudi ili dobrog menadžera da me poguraju u ranoj fazi karijere. Sve sam vodio sam.
Koji bi angažman želeo 2014?
- Voleo bih Indikar, da izvezem Indi 500. Potrebno je mnogo sponzora, a ove godine to se neće desiti. Voziću Auto GP, tu moramo da osvojimo nekoliko trka.
U F1 sam se vratio zbog VN Indije
Koja ti je najlepša uspomena iz F1?
- Prva godina s Džordanom bila je neverovatna. Automobil nije bio loš, najbolji kvalifikacioni rezultat bilo mi je 11. mesto, to HRT nikad nije mogao. U 2006. bio sam test-vozač Vilijamsa, ali nikad nisam imao trkačku šansu. Zbog VN Indije vratio sam se u F1. U HRT su nam rekli da će 2012. biti veliki iskorak napred, ali to se nije desilo.
Kako Srbija uopšte opstaje?
Ovaj intervju započeo je neobično jer je pitanja postavljao Narain. Čuvši da razgovara s novinarom iz Srbije, setio se rata u nekadašnjoj Jugoslaviji i interesovao se za njegove političke i verske uzroke. Zapanjila ga je priča o genocidu nad Srbima od 1941. do 1945, iznenadio se saznavši ko nas je i zašto bombardovao 1999. Trkača iz Čenaja, inače vrlo pažljivog slušaoca, potpuno su zbunili podaci o stanju srpske privrede i odnosu zarada i cena kod nas. Verovatno se pitao kako Srbija uopšte opstaje.
Narain Kartikejan
♦ Rođen: 14. januara 1977. u Čenaju, Indija
♦ F1 bilans: 46 startova, 5 poena
♦ 1996: šampion Formule Azija
♦ 1998-2000: Britanska F3
♦ 2002-2004: Nisan serija
♦ 2005: F1 (Džordan)
♦ 2006-2007: F1 (Vilijams)
♦ 2007-2009: A1GP
♦ 2011-2012: F1 (HRT)
♦ 2013: AutoGP (Zele rejsing)