ONLAJN ŠOPING: Prodavci propadaju zbog interneta!

Piter Vajlguni procenjuje da oko 30 odsto ljudi koji uđu u njegovu radnju u centru Bona, ne žele da kupe izloženu robu. Umesto toga, traže informacije o određenom aparatu koji zatim naruče preko interneta

Prodavci se žale da mušterije sve manje kupuju, a sve češće dolaze samo da se raspitaju o robi koju zatim naručuju preko interneta. Već postoji i ime za to: "Showrooming".

Piter Vajlguni prodaje tehničku robu već 35 godina. On procenjuje da oko 30 odsto ljudi koji uđu u njegovu radnju u centru Bona, ne žele da kupe izloženu robu. Umesto toga, traže informacije o određenom aparatu. Njihov novac, zatim, odlazi kod internet-prodavaca.

Pojedini prodavci kažu i da mušterije dolaze u radnje zajedno sa aparatima koje su tek kupili preko interneta i traže savet. Jedna prodavačica iz Australije uvela je i honorar – u njenoj radnji u Brizbejnu informacije se plaćaju pet dolara. Ako mušterija kupi robu u njenoj prodavnici, taj iznos se oduzima od cene.

Radnja Pitera Vajlgunija prodaje specijalne i teško dostupne delove, pa on još uvek nije zabrinut za budućnost. Ali mnoge njegove kolege je već upropastio novi način kupovine.

"Male radnje umiru. Opstaju samo velike prodavnice. Možete da proverite cene pametnim telefonom, i da vidite gde je roba jeftinija", kaže Veliguni.

Kaj Falk, prvi čovek Trgovinskog saveza Nemačke, ne veruje da će radnje izumreti: "Tek svaka deseta mušterija ode u specijalizovanu radnju po informacije i zatim kupuje preko interneta," kaže on.

Internet stvara velike teškoće, ali samo za one prodavce koji se ne prilagođavaju novom dobu. "U ovom trenutku, svaki peti prodavac prodaje i preko interneta. Oni tako izvlače profit od oba načina kupovine."