SAMO ZA ELITU: Društvene mreže za bogataše!
Sigurno ste već čuli izjave pojedinih moćnika kako nemaju vremena za društvene mreže poput Fejsbuka ili Tviter jer su previše zauzeti zarađivanjem milijardi. Argument za takvu tvrdnju uvek je isti - da li ste ikada videli profil nekog milijardera na Fejsbuku? Niste. Ali to ne znači da mnogi od njih ne koriste društvene mreže.
Jedina razlika je u tome što je Fejsbuk za "raju", dok oni s najmanje šest nula na svojim računima imaju posebno mesto u bespućima interneta. Naime, baš kao i u pravom životu, tako i na internetu postoje mesta na koja "izlaze" bogataši i mesta na koja "izlaze" svi ostali.
Fejsbuk, Pinterest, Tviter ili Instagram zaista nisu mesta gde možete pronaći profile milijardera, koje ćete zato vrlo lako pronaći na Forbesovoj listi najbogatijih, a društvene mreže na kojima ih možete naći vama nisu dostupne.
A "Small World", "Square", "Affluence" i niz sličnih društvenih mreža rezervisane su isključivo za najbogatije i u poslednje vreme doživljavaju pravi procvat.
To su mreže na kojima bogataška elita raspravlja o stvarima i razmenjuje iskustva o onome o čemu prosečni građani čak ni ne razmišljaju.
Dok se vi na Fejsbuku tagujete sa svojim prijateljima u nekom kafiću, milijarderi se taguju s državnicima, slavnima i poznatima na privatnim, skupocenim jahtama, privatnim rođendanskim žurkama kod Romana Abramoviča ili Bijonse i razgovaraju o poslovnim projektima vrednim po nekoliko desetina miliona dolara.
Članstvo po preporuci i milionskom nalogu
Članarina za razliku od uobičajenih društvenih mreža nije besplatna, a mogućnost da se učlani neki 'slepi putnik' iz običnog puka svedene su na minimum. Članstvo se uglavnom dobija ili po preporuci postojećih i dobro proverenih članova ili morate dokazati da na računu imate nekoliko miliona dolara. Budući da je veoma teško lažirati oba uslova, članovi društvenih mreža za elitu sigurni su da se nalaze među ljudima koji su baš poput njih.
Najpoznatija elitistička društvena mreža je "A Small World", osnovana pre devet godina. Do nedavno je funkcionisala kao mreža na kojoj su uticajni i bogati razmenjivali iskustva, ali ovih dana je postala još ekskluzivnija. Članovi od sada zahvaljujući članstvu mogu kupovati raznu luksuznu robu, ali i usluge preko ove mreže, a kako je ponuda mreže proširena, tako se smanjuje broj njenih članova.
Naime, posebne ponude za kupovinu skupih stvari neće biti dostupne za sve članove, a oni koji nisu dovoljno dobri za takve ponude, neće više biti deo ovog ekskluzivnog okruženja.
A Small World će zato ostati bez gomile članova i sa 850.000 pašće na 250.000.
Specifičnost ovog kluba je u tome što članovi prilikom ulaska u društvo odabranih moraju vlasnicima predati listu kontakata koju imaju širom sveta.
Od članova se, naravno, očekuje da imaju privatne brojeve najpoznatijih ljudi na svetu.
"Affluence" ne naplaćuje članstvo, ali ako niste "teški" minimum 3.000.000 dolara ili ako godišnje zarađujete manje od 300.000 dolara, nema šanse da dobijete pristup mreži.
Može vas eventualno spasti poznanstvo s nekim starim članom mreže, ali mora ih biti barem pet koji garantuju za vas da ste "dostojni" ulaska u ovaj ekskluzivni krug ljudi. Samo za vašu informaciju, članovi" Affluencea" u proseku imaju po 35.000.000 dolara na računima.
Square se razlikuje se po tome što uglavnom nudi odličnu ponudu skupocenih stvari, koje sebi mogu priuštiti samo oni koji imaju zaista mnogo novca. Tu je i društvena mreža "Island X", namenjena samo onima koji stalno negde putuju i time žele da se pohvale celom svetu.
Gde su bili, šta su kupili, koga su upoznali, koliko su potrošili... Uglavnom je važno napisati nešto što ih čini drugačijim od drugih, barem prema kriterijumima bogataša.
Mreža do koje ne možete ni doći
Praksa ekskluzivnog članstva na nekoj društvenoj mreži nije zaobišla ni Kinu, koja ima možda i najveći broj novih i mladih milionera koji traže svoj mesto na internetu.
Oni čak ni ne skrivaju da im Fejsbuk ili Renren, koji je kineska verzija Fejsbuka, ne odgovara zato što se tamo mogu naći i ljudi iz nižih socijalnih slojeva. Kineski bogataši imaju svoju društvenu mrežu "P1.CN".
Ova društvena mreža je otišla najdalje po načinu na koji dozvoljava novim članovima da se pridruže. Prvi je da vas preporuči pet članova, što je već viđeno na nekim sličnim mrežama, a drugi je prilično neobičan, možda čak i malo smešan.
Naime, vlasnici ove mreže imaju svoje fotografe koji hodaju po elitnim kvartovima Pekinga i fotografišu mlade ljude koji izgledaju kao da su izuzetno bogati. Ponekad je dovoljno da su samo odeveni u skupu garderobu, da su zgodni i lepi.
Kada vlasnici vide fotografije, izaberu one koji im se najviše sviđaju i šalju im pristupni kod da se mogu priključiti na društvenu mrežu.
Ali to nije kraj. I među najekskluzivnijim društvenim mrežama postoje one koje su toliko zatvorene, da se ne isplati ni da ih "guglate" jer nećete dobiti link ka njoj.
"TopCom" je privatna komunikaciona platforma za 200 najmoćnijih ljudi na svetu. Osnovana je prošle godine na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu i njom se koriste isključivo učesnici tog foruma i to ne naravno svi.
Možda će vam postati jasnije o kakvoj se društvenoj mreži radi ako podsetimo da su među učesnicima bili Bil Gejts, Dejvid Kameron, Bil Klinton, jordanska kraljica Rania, Dmitrij Medvedev, Angela Merkel, Al Gor, Toni Bler...