Prva vožnja: Reno kaptur!

Multitalenat: "Kaptur" radi posao monovolumena, krosovera, a uz to ima imidž urbanog vozila

Trend prodaje u svetu ukazuje da segment monovolumena pada, a da njegovo mesto osvajaju krosoveri. Zato je "Reno" napravio "kaptur", najpre koncept, sada serijski model. Njegovo ime zvuči svemirski, a tako i izgleda. Najkraći opis bi mu bio - podignuti "klio", što je odlično s obzirom na jedan od najuspelijih dizajnerskih podviga u poslednje pola decenije.

"Reno-Nisan Srbija" je, povodom početka prodaje "kaptura", organizovao promociju od Beograda do Sunčane reke na Drini, preko etno-sela Topalović u Lipolistu, gde nas je sačekao ljubazni domaćin, samouki slikar Slobodan Topalović, koga je lično Milić od Mačve svojevremeno proglasio jednim od najoriginalnijih srpskih slikara. Etno-ambijent idealno je mesto za slikanje "kaptura".

Dizajnu nema prigovora. Strmi vetrobran, podignuta hauba s ogromnim znakom brenda, petougaoni fatovi gore i četvorougaona rešetka dole, u kojoj su smeštene meglenke i LED diode, dovoljna je da upadne u oči. Bokovi su snažni, a nema prigovora ni za zadnji deo, dok je karoserija udaljena od tla 200 milimetra.
Enterijer je funkcionalan i praktičan. Kolorna instrument-tabla je pun pogodak, a velika novost je da je uključivanje agregata deo standardne opreme! Najviše nas je oduševio sjajni benzinac TCe 120!

Neophodno je pogledati saobraćajnu dozvolu da bismo bili sigurni da je reč o motoru zapremine 1,2 litra. Odlično kombinuje nekada nespojivu kombinaciju - snagu i potrošnju. Radi mirno, na leru je bešuman, ubrzava veoma dobro, dok je potrošnja u kombinovanom režimu bila samo 6,2 litra benzina.
Najjeftiniji "kaptur" u Srbiji košta 12.590 evra, sa 0,9 benzincem od 90 KS. Model TCe 120 košta 15.590, dok dizelaš 1,5 (dCi) košta 14.390 evra.

Osveženi "senik"

"Senik" je restilizovan i dobio je modernije motore, čime se hvata u koštac s konkurencijom da bi održao sjajan rezultat od 400.000 prodatih jedinica u aktuelnoj trećoj generaciji. Napred je dobio nove svetlosne grupe, branici sada imaju nove lakirane površine i, naravno LED diode. Bočne linije su snažnije kako bi odvukle pažnju s povišene karoserije.
U "seniku" debituje 1,6 enerdži dCi sa 130 KS, koji je zamena za 1,9. Provereni 1,5 dCi ima 110 KS, a tu je i 2,0 dCi sa 150 i 160 KS. Benzince predstavlja 1,2 sa 120 KS, a tu su i 1,6 110 KS, 1,6 110 E85, kao i 1,4 TCE 130 KS i 2,0 140 KS.