BEOGRAD - Umesto da pomažu, saobraćajni znakovi kod nas odmažu vozačima!
Skrenete normalno u centru Beograda ulevo i nađete se u čudu jer ste na auto-putu Beograd-Niš u kontra smeru! A sve zbog toga što se na tom mestu donedavno nalazio gotovo uništen znak za obavezan smer udesno.
Kurir ih obavestio
Na Voždovcu, kod ulaska na auto-put blizu Petog opštinskog suda mesecima je bila ovakva situacija. Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, tvrdi za Kurir da je još krajem januara obavestio nadležne.
Međutim, u „Beograd-putu“ kažu da nisu imali prijavu, kao i da su posle obraćanja Kurira tek u maju obišli teren i popravili znak!
Okanović navodi da je ovo jedan od primera da su putevi puni nepravilno postavljenih znakova - krivina je udesno, znak pokazuje ulevo, na mnogim mestima ih nema, a trebalo bi da ih bude - nema znakova stop, oznake za ukrštanje s putem s prvenstvom prolaza...
- Loša saobraćajna signalizacija je primer javašluka i nestručnosti jer za to ne treba puno novca. Za loše postavljene znakove ili za njihovo nepostojanje krivi su upravljači puteva, za puteve prvog i drugog reda „Putevi Srbije“, a za one u naselju gradovi i opštine, odnosno firme koje angažuju - kaže Okanović.
Čak 14.000 nesreća
On navodi da je u 2011. bilo 14.000 nesreća i samo tri krivična postupka protiv upravljača. To znači da su krivi za samo 0,02 odsto nesreća, a u Evropi je prosek 5-10 odsto, što znači da su nam putevi ubedljivo najbezbedniji u Evropi .
To govori, dodaje, da država nije spremna da utvrdi odgovornost putara.
Na 12 kilometara puta 314 znakova
Da se ide i u drugu krajnost, pokazuje put od sela Merćez do Lukovske banje. Tamo je na dužini od 12 kilometara postavljeno 314 saobraćajnih znakova, odnosno 38 njih na svaki kilometar. Meštani u šali kažu da ova deonica puta noću sija kao Las Vegas, dok stručnjaci uveravaju da je zbog konfiguracije terena bilo neophodno postaviti ovoliko znakova, a sve u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja.
(m. đ.)
Danonoćno ih kradu
U „Putevima Srbije“ (PS) kažu da imaju svoju ekipu koja svakodnevno obilazi puteve i evidentira koji znakovi nedostaju i gde.
- Morate da znate da znakove redovno i danonoćno kradu. Izvođači radova s kojima PS ima ugovor dužni su da kontrolišu i postavljaju znakove - dodaju iz PS.
U „Beograd-putu“ navode da svakodnevno izvode radove, ali da zbog velike mreže i udaljenosti pojedinih lokacija nisu u mogućnosti svakodnevno da kontrolišu svaki znak.