LONDON - Filmski režiseri Stiven Spilberg i Džordž Lukas predviđaju "imploziju" Holivuda koja bi zauvek mogla da izmeni filmsku industriju i dovede do dramatično viših cena karata za blokbastere. Govoreći na otvaranju novog medijskog centra na Univerzitetu Južne Kalifornije, dvojica holivudskih titana predvideli su sumornu budućnost kada će propast nekoliko filmova vrednih preko 250 miliona dolara jedan za drugim izazvati seizmičke potrese u dinamici poslovanja studija i dovesti do dramatičnog skoka cena karata sa 7 na 25 dolara, piše "Gardijan".
Spilberg je studentima koji žele da se uključe u filmsku industriju rekao da su nastupila vremena kada i istaknuti filmski stvaraoci imaju problema da svoje projekte proguraju u bioskope i otkrio je da je njegovom "Linkolnu" malo falilo da bude prikazan na HBO-u.
"To je velika opasnost i doći će do implozije ili velikog kraha", rekao je Spilberg. "Doći će do implozije kada će tri ili četiri ili čak pola tuceta megabudžetskih filmova propasti, a to će promeniti sve".
"Mislim da će u tom slučaju Linkolni nestati i preći na televiziju", rekao je Lukas. "Kao što se to umalo nije dogodilo sa mojim. Ovoliko je falilo - pitajte HBO", ubacio se Spilberg.
"Put ulaska u bioskope postaje sve uži i uži", rekao je tvorac "Ratova zvezda" i ukazao da je njegov film "Red Tails" jedva uspeo da protrči kroz bioskope prošle godine. "Linkoln" i "Red Tails" jedva da su ušli u bioskope. Jedan Stiven Spilberg i Džordž Lukas ne mogu da ubace svoje filmove u biokospe", rekao je Lukas.
Upozorenje dvojice holivudskih veterana samo je eko komentara koji su se poslednjih dana čuli iz usta oskarovca Stivena Soderberga koji je rekao da više neće raditi na filmu. Njegov poslednji projekat, "Behind the Candelabra" prikazan je na HBO televiziji, a sada se okrenuo TV seriji "The Knick" sa Klajvom OVenom u glavnoj ulozi.
"Najgori razvoj u filmskoj industriji - naročito u poslednjih pet godina - je loš tretman režisera", rekao je Soderberg "Njujork magazinu".
"Postalo je apsolutno užasno način na koji ljudi sa novcem odlučuju da mogu da prde u kuhinji, da budem otvoren. Nisu to samo studiji, već i ljudi koji finansiraju film. Pretpostavljam da ne razumem ideju da reditelj ne zna šta publika želi da vidi budući da su oni prva publika na neki način. I verovatno su ušli u snimanje filmova, jer su bili ta publika", rekao je Soderberg.