IZVUKLI SE: Atelje 212 isplatilo dugove

U proteklih šest meseci ostvarilo izuzetan uspeh, jer su otplaćeni svi nasleđeni dugovi koji su u trenutku njenog dolaska na čelo tog teatra iznosili 36.867.034,55 dinara, rekla je Ivana Dimić

BEOGRAD - Vršilac dužnosti direktora Ateljea 212 Ivana Dimić rekla je danas da je pozorište u proteklih šest meseci ostvarilo izuzetan uspeh, jer su otplaćeni svi nasleđeni dugovi koji su u trenutku njenog dolaska na čelo tog teatra iznosili 36.867.034, 55 dinara.

"U trenutku primopredaje između Svetozara Cvetkovića i Kokana Mladenovića 2009. godine na računu Ateljea 212 je bilo 1.075.970, 03 dinara, a krajem novembra 2012. - primopredaja između Mladenovića i Dimić - 36.867.034, 55 dinara duga. Znači nije bilo plusa nego duga", naglasila je Dimićeva na konferenciji za novinare upriličenoj povodom završetka igrajuće sezone.

Ona je precizirala da se dugovalo dobavljačima, zatim su tu bile obaveze po ugovorima, honorari za 2012, izrada ploče za Petra Kralja, ugovor za javne nabavke, pravni savetnik, predstava "Pedeset udaraca", naknadno utvrđene obaveze iz 2012. godine opštini Stari grad, Dunav osiguranje, popravke računara, obaveze za struje, obaveze po rešenju budžetske inspekcije...

Za šest meseci, prema rečima Dimićeve, pozorište je u donacijama dobilo 8.483.000 dinara (porodica Novaka Đokovića donirala 200.000 dinara), od Ministarstva kulture i informisanja 9.800.000 dinara, od pokroviteljstva 500.000, na osnovu sporazuma o saradnji 600.000, sponzorstva 522.000, suorganizacija sa drugim firmama donela je pozorištu 325.000, gostovanja 2.560.000, zakupi 388.000, a prihod sa blagajne iznosi 13.287.000 dinara.

"Ukupno smo zaradili 36.570.835 dinara. Moglo bi se reći da je Atelje 212 za šest meseci izuzetno uspešno poslovao, budući da smo uspeli da steknemo toliko para, vratimo sve nasleđene dugove i počnemo da vraćamo svoja dugovanja, jer kada se igra predstava prihod naših sopstvenih sredstava manji je od rashoda na mesečnom nivou", rekla je Dimićeva.

Ivana Dimić

"Iz dramatične i kritične finansijske situacije, izvukli smo se tako što nam je ostalo da honorarcima platimo maj i 15 dana juna što ćemo da uradimo do 1. septembra kada ćemo početi da poslujemo potpuno bez duhova", dodala je ona.

Jedan od načina smanjenja troškova u budućnosti biće veće angazovanje glumaca zaposlenih u Ateljeu, a manje gostujućih honoraraca, što je učinjeno u predstavi "Revizor" u kojoj igraju isključivo članovi ansambla Ateljea.Dimić je konstatovala da Atelje 212 ima 33 zaposlena glumca, a čak 60 honoraraca koje plaća. U buduće će, kako je rekla, pokušati da pronađe ravnotežu u tom broju, da ih bude bar pola - pola, a honorarci će se isplaćivati na nedeljnom nivou, kako im se ne bi ponovo dugovalo.Ona je upozorila na Zakon o budžetskom poslovanju koji stupa na snagu 1. januara sledeće godine i koji, između ostalog, predviđa da sav novac od sponzora ne ide više pozorištu, već u budžet.

"U takvoj situaciji niko više neće hteti da spoznoriše kulturu i mi ostajemo bez sopstvenih sredstava", objasnila je ona. Uz razumevanje za finansijsku krizu, Dimićeva je ipak naglasila da je važno da država ima sluha o neophodnosti postojanja pozorišta na budžetskim subvencijama sa ansamblom na plati. U suprotnom, smatra ona, urušiće se taj tip pozorišta koji postoji širom sveta i teško će se obnoviti u siromšnoj zemlji kakva je Srbija.

Direktorka je najavila da će Atelje 212 bez finansija raditi obnovu predstave "Sveti Georgije ubiva aždahu" Dušana Kovačevića, nazvavši to "veštinom žongliranja umetnika u gladovanju". To će biti obnovljena režija Ljubomira Draškića sa novom glumačkom podelom, a premijera je planirana za kraj septembra u Boru.

U martu su kupili prava za komad Trejsi Lets "Avgust u okrugu Osidž" po kome će uskoro izaći i film sa Meril Strip i Džulijom Roberts u glavnim ulogama, a reč je o "uzbudljivoj porodičnoj drami sa fantastičnim ženskim ulogama".

Egon Savin je predložio i dramu sa pevanjem "Žene na ivici nervnog sloma", priču kojom se proslavio španski reditelj Pedro Almodovar, ali, kako je rekla Dimićeva, autorska prava su vrlo skupa. Dimić je na pitanje novinara pomenula i koje su bile najuspešnije predstave Ateljea 212 u proteklom periodu: "Džepovi puni kamenja" 97 posto uspešni, "Egzibicionista" (73 posto), "Plodni dani" (63), "Ljubavno pismo" (62), "Bog masakra" (60), "Čekaonica" (57), "Zoran Đinđić" (55), "Pomorandžina kora" (44), "Trst" (41), "Zbogom SFRJ" (30).