NAPREDNO: Roboti preuzimaju volan automobila!

Budućnost je stigla Američka firma počela da za testiranje vozila koristi mašinu sposobnu da ubrzava, skreće, koči, ali i propušta pešake

DETROIT - Ideje iz naučnofantastičnih romana i filmova postale su stvarnost.
Samo nekoliko nedelja nakon što je Bil Ford Džunior, jedan od čelnika kompanije „Ford“, izjavio da su vozila bez ljudskog šofera bliža nego što većina ljudi misli, ta američka firma počela je da koristi robote za testiranje novih vozila.

Roboti su sposobni da ubrzavaju, skreću, koče, pa čak i da propuštaju pešake.

Testiranje

To im omogućavaju brojne ugrađene kamere, senzori i najprecizniji GPS uređaji. Takođe, ti roboti mogu da budu testirani u mnogo opasnijim uslovima nego što je to moguće s vozilima kojima upravljaju ljudi.

„Ford“ je prvi proizvođač automobila koji je razvio robotsku tehnologiju na poligonima za testiranje. Kompanija tvrdi da su roboti idealni za taj posao, jer mogu da izdrže i u uslovima u kojima ljudi ne bi. Nova tehnologija iskorišćena je da se isproba kombi „tranzit“, koji će se na tržištu pojaviti 2014.

Robot je sposoban da kontroliše ubrzavanje, skretanje i kočenje, i može da prati programiranu rutu. Inženjeri zasad
njegovo kretanje mogu da prate i iz kontrolne sobe, a mašina ima najprecizniji trenutno postojeći GPS. Takođe, robot prati okruženje i može da zaustavi vozilo kad naiđe na bilo kakvu prepreku, kad je crveno svetlo na semaforu, kad je potrebno da propusti pešake...

Preciznost

Tokom testiranja inženjeri „Forda“ puštali su robota da vozi i po najgorem terenu - blatu, pesku, razbijenom betonu... Zanimljivo je da je robot sposoban da za jedan dan vozi mnogo duže i u mnogo gorim uslovima nego bilo koji šofer od krvi i mesa.

Dejv Pejn, menadžer odeljenja za razvoj u „Fordu“, kaže da su neki testovi koje izvode previše zahtevni za ljude vozače.

Kontrolna soba... Inženjeri računarom nadziru vožnju robota

Vozila za slepe

I kompanija „Gugl“ uložila je novac u razvoj automobila koji sami voze. Oni su tu tehnologiju isprobali na automobilu „tojota prijus“ u martu prošle godine, kad je vozilo uspešno prevezlo grupu slepih i slabovidih ljudi. Oprema u tom automobilu vredna je 150.000 dolara, od čega je 70.000 dolara koštao laserski radarski sistem LIDAR.