BEOGRAD - Ministar građevine Velimir Ilić ponovo je danas optužio gradske vlasti Beograda da buduća glavna železnička stanica Prokop ne može da se završi zbog visoke naknade za građevinsko zemljište.
Ilić je rekao novinarima da već 20 godina ni jedan strani investitor neće da počne tu da gradi zbog gradskih vlasti koje hoće da naplate već izgrađenu infrastrukturu za planirani komercijalni deo u stanici.
"Dolazili su najveći investitori sveta i svi su postavljali jedno pitanje, kao i mađarski Trigranit (koji je pobedio na tenderu 2005. godine) - šta plaćaju.
U gradu su tada rekli da mora da se plati po kvadratu 300 evra naknade, iako je sva infrastruktura izgrađena pre oko 20 godina", naglasio je Ilić.
On je kazao da je obrazloženje bilo - "takva je procedura, i morate da platite da bi dobili dozvolu".
Zbog toga je, kako je ocenio, prostor sadašnje glavne železničke stanice zarobljen za investicije. Ministar je rekao da ima probleme sa gradskim vlastima u vezi sa Generalnim urbanističkim planom (GUP), koji kod njega već pet meseci čeka na potpis.
"Ne mogu da ga potpišem, jer je rukovodstvo Beograda u javnu raspravu stavljalo jedne dokumente, a sada su na potpis u Vladu doneli druge dokumente, odnosno ubacili su sve ono što je problematično i neće da ponove javnu raspravu i da koriguju ono što su već usvojili", rekao je Ilić.
Prema njegovim rečima, gradska vlast hoće da legalizuje "neke gluposti koje su napravili poslednjih 10 godina i sada hoće da iza toga stoji Vlada".
Kao primer je naveo da gradska vlast sada hoće na teritoriji opština Voždovac i Rakovica da pravi groblje od 23 hektara, što nije bilo predviđeno.
Gradnja Prokopa je počela 1977, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka finansijskih sredstava, zatim je 1990-ih nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.Na tenderu 2005. je pobedio mađarski "Trigranit" sa kojim su pregovori prekinuti, jer je između ostalog tražio da mu bude ustupljeno pravo gradnje na mestu sadašnje železničke stanice, odnosno u Savskom amfiteatru.