POD ISTRAGOM: Policija češlja Bus plus!
Informativni razgovor
Kako Kurir saznaje od izvora iz istrage, brojne nepoznanice proveravaju se na osnovu dokumentacije iz „Apeksa“, u čiji posed je policija došla još u novembru prošle godine, ali i dokumenata koji su nedavno nađeni u Gradskoj upravi.
- Nakon što je od tužilaštva dobijena krivična prijava povodom sumnje da je sistem „bus-plus“ uveden preko nameštenog tendera, očekuje se da odgovorna lica budu pozvana na informativni razgovor.
Zasad se još utvrđuje ko je potpisao ugovore, kakva je vlasnička struktura, koji su tokovi novca, kako funkcioniše raspodela prihoda od prodatih karata... - kaže izvor Kurira i dodaje da je u predmet istrage uvršćeno i utvrđivanje potencijalne materijalne štete kojoj su izloženi građani Beograda i zaposlenih u GSP. Inače, Grad je ove godine za GSP obezbedio subvencije za tri milijarde dinara veće nego pre uvođenja „bus-plusa“.
Raskid
I Aleksandar Antić, predsednik Skupštine Beograda, uvideo je da Grad ne može dugoročno da izdvaja tolika sredstva, pa je nedavno najavio da postoji mogućnost da se GSP „Beograd“ vrati u sistem naplate karata.
- Imamo problem jer Beograđani slabo plaćaju prevoz i slabo prihvataju sistem „bus-plus“. Razmotrićemo da li je to posledica toga što građani teško prihvataju nov sistem ili da neko sa strane vrši naplatu javnog prevoza - rekao je on tada.
Do zaključenja broja na pitanja Kurira nisu odgovorili ni iz kompanije „Apeks“, ali ni iz gradske Direkcije za javni prevoz.
Sve afere s „bus-plusom“
♦ Tender - Od 51 kompanije koja je otkupila konkursnu dokumentaciju koju je raspisala Gradska uprava, samo tri su poslale ponudu, dok je samo jedna od njih, „Apeks solušn tehnolodži“, imala potpunu dokumentaciju
♦ Vlasnička struktura nepoznanica - „Apeks solušn tehnolodži“, „Lanus“ i „Kentkart“ čine konzorcijum koji stoji iza „bus-plusa“. Vlasnici „Apeksa“ su „Kentkart“, sa 10 odsto udela, i „Lanus“ sa 90 odsto, čiji je vlasnik takođe firma „Lanus“, a 34 odsto ima „WP Tim sistem“ u vlasništvu preduzeća „Proceskom“. Njih drže Vojislav Krstić, Miroslav Petrović i Aleksandar Đorđević
♦ Građani platili validatore - Nabavku i instaliranje validatora u vozilima GSP, čija vrednost premašuje šest miliona evra, platili su Beograđani
♦ Zarada od prodatih karata nepoznata - Koliko novca se mesečno od prodatih karata slije na račun Direkcije za javni prevoz, koja navodno potom vrši preraspodelu novca, strogo je čuvana tajna
♦ Udeo od prodatih karata nejasan - Osim udela od prodatih karata koji ima „Apeks“, finansijski izveštaji i izjave ljudi u GSP i Direkciji se ne poklapaju kad je reč o „delu kolača“ koji ima ovo javno preduzeće, a koji, prema njima, može da iznosi 61, 70, 72 ili 75 odsto.
Nema nikakve istrage
Iz „bus-plusa“ kažu da su informacije o ulasku policije u prostorije „Apeksa“ apsolutno netačne i da utiču na njihovo poslovanje.
- Iz prostorija „Apeksa“ policija nije odnela nikakvu dokumentaciju, a netačan je i podatak da je pokrenuta bilo kakva istraga u vezi s našom kompanijom - rekli su u ovoj kompaniji.