PREDSTAVLJAMO

NAJBOLJE ILI NIŠTA: Novi mercedes S klase!

Ako postoji automobil koji sa svakom novom generacijom izaziva „tektonske poremećaje“ u auto-industriji, to je svakako „mercedes“ S klase

Novi domaći zadatak!
Najuspešnija luksuzna limuzina na svetu i ovog puta pomera granice i postavlja nove standarde. U odnosu na odlazeći model, novi „mercedes“ S klase je uglađeniji i elegantniji, s prepoznatljivim crtama novog dizajnerskog pravca. Dominira impozantnom pojavom, sa znatno izraženijom hromiranom maskom hladnjaka. Novi S je duži (5.116 ili 5.246 mm) i širi (1.899 mm) od prethodne generacije, ali je niži (1.483 mm) i lakši do 100 kilograma zbog obilne upotrebe aluminijuma u izradi karoserije, čime je ionako izuzetna torziona čvrstina povećana za čak 50 procenata. Ništa manje nije impresivan ni koeficijent otpora vazduha, koji iznosi samo 0,24 cD.

Velika pažnja posvećena je enterijeru, koji karakterišu luksuz i prvoklasni materijali poput vrhunske kože i drveta. Novina je „er balans sistem“, koji automatski usaglašava rad klima-uređaja s filterima i jonizatorima i po želji ispušta diskretan parfem. Osim sedišta i volana, sad se greju i nasloni za ruke, a tu su i brojni masažeri i najmoderniji multimedijalni sistemi. Zadnji deo kabine može se opremiti sa čak pet različitih vrsta sedišta, uz koje dolaze i sklopivi stolovi. Instrument-tabla i multimedijalni „komand“ sistem prikazani su na dva ekrana visoke rezolucije od čak 12,3 inča, a ljubitelji vrhunskog zvuka uživaće u najboljim audio-sistemima, urađenim u saradnji s kompanijom „Burmester“.

Spoj retro stila i najmodernijeg... Krug upravljača dobio je elipsasti oblik s donje strane

Napredni sistemi

Da bismo nabrojali šta sve nova S klasa sadrži potrebno je napisati čitavu knjigu. Ponos Nemačke je prvi serijski automobil na svetu u potpunosti osvetljen LED tehnologijom. Krcat je kamerama, radarima i senzorima, koji omogućavaju delimično samostalnu vožnju i pružaju do sad neviđen sistem zaštite i bezbednosti u svim uslovima. Jedna od najvažnijih novina jeste vazdušno vešanje opremljeno „medžik bodi kontrol“ aktivnim sistemom sa stereo kamerama, koji skenira teren ispred vozila i prilagođava vešanje.

Četiri agregata za početak

Novu S klasu zasad pokreću četiri motora. Model „S350 blutek“ čini trolitarski turbo-dizel od 258 KS i 620 Nm (0-100 km/h za 6,8 s), a S500 V8 benzinac od 4,7 litara sa 455 KS i 700 Nm (0-100 km/h za 4,8 s). U ponudi su i dva hibrida - „S300 blutek hibrid“, koji pogoni dvolitarski dizel sa 204 „konja“ i 500 Nm uparen s elektromotorom (ukupno 225 KS), kao i „S400 hibrid“, koji se sastoji od 3,5-litarskog V6 benzinca od 306 KS i 370 Nm i elektromotora (ukupno 333 KS).