ODLUKA: Hrast pobedio auto-put
BEOGRAD - Biće vremena da se hrast lepo ušuška.
Radovi na izgradnji auto-puta Beograd-Preljina biće obustavljeni na delu oko hrasta starog 600 godina, u mestu Savinac kod Gornjeg Milanovca, saznaje Kurir. To ipak ne znači obustavljanje izgradnje na drugim deonicama Koridora 11, jer će se radovi nastaviti na delu trase od hrasta prema Preljini.
Da će izgradnja puta oko starog hrasta zbog kojeg se diglo mnogo buke u javnosti biti odložena do daljeg, za Kurir je potvrdio i direktor „Koridora Srbije“ Dmitar Đurović.
- Obustavićemo izgradnju auto-puta u delu oko hrasta jer je cilj da se nađe najbolje rešenje kako bi se stablo sačuvalo, a za to je potrebno vreme. Da ne bismo gubili vreme i trpeli velike troškove zbog kašnjenja sa izgradnjom auto-puta, odlučili smo da gradimo deo do hrasta i od hrasta. Izdao sam nalog da se radovi na trasi nastave punom parom, a da se za mesec dana ili za šest meseci, kad hrast bude bude obezbeđen, vratimo i završimo deo auto-puta oko njega - objašnjava Đurović.
Posle burne rasprave u javnosti da li hrast sa zapisom, preko kojeg ide projektovana trasa auto-puta Beograd-Preljina, treba poseći, izmestiti ili promeniti trasu puta, pronađeno je rešenje da hrast ostane na mestu na kojem raste 600 godina.
Kako je izjavio ministar građevine i urbanizma Velimir Ilić, ekipe različitih stručnjaka iz Ministarstva građevine i sa Šumarskog fakulteta i projektanti odlučili su da hrast ostane između dve trake auto-puta.
- Asfalt će biti potpuno odvojen betonskim armiranim nosačem, tako da asfalt ne ošteti žile, a ni žile asfalt. Na taj način izbeći će se moguća oštećenja auto-puta. Iznad puta napravićemo pešačku pasarelu, da se može prilaziti hrastu - izjavio je Ilić pre nekoliko dana i dodao da će se novac za taj poduhvat naći, „koliko košta da košta“.
I „Zeleni Srbije“ zadovoljni
Ivan Karić, predsednik „Zelenih Srbije“, kaže da je zadovoljan jer se traži najbolje rešenje za hrast.
- Cenimo napor Ministarstva građevine i urbanizma i Vlade da se hrast sačuva i da se za to pronađe najbolji i najjeftiniji način. Ovo treba da nam bude nauk da se sledeći put ne prave iste greške, već da se kapitalni infrastrukturni projekti pažljivo planiraju - kaže Karić.