Ono što je u istoriji najviše prodato na četiri točka zove se „korola“! Čak 40 miliona automobila od 1966! Sad je red na 11. generaciju. Redakcija Kurira prisustvovala je prvoj vožnji, upriličenoj za srpske novinare na Palma de Majorki!
Globalni dizajn
Podsetimo, od pre šest godina „korola“ se prodaje samo kao limuzina, dok je ulogu hečbeka preuzeo „auris“. Međutim, još uvek se svakog meseca proda 100.000 „korola“. Da bi se put slave nastavio, „Tojota“ pojačava na svim terenima. Pre svega, novi model izgleda moderno, kompaktno i robusno. Prati aktuelni dizajnerski trend i ima oštrije linije u odnosu na prethodnika koji se oslanjao na fluidne površine.
Prednja maska je sa dve rešetke, nad trapezoidnim otvorom prave odličnu scenografiju za LED diode, čije plavičasto svetlo asocira na dijamante. Bok je „miran“, hvalimo podignuti zadnji deo koji „koroli“ daje eleganciju iz više klase. Zadnja svetla su oblikovana po dalekoistočnom i američkom trendu, što dokazuje da je „gađan“ globalni imidž, mada očekujemo problem kod evropskih kupaca.
Kabina je na visokom nivou. Kvalitet je očekivan, a za svaku pohvalu je dizajn enterijera, već viđen na novim „tojotama“, pre svega na RAV4. Plava boja osvetljenja pravi je izbor jer donosi otmenost. Najbolje je to što je prostor na zadnjim sedištima od čak 706 mm sad najveći u klasi! Vozač sedi odlično, dok su komande pristupačne i logične. To je glavni faktor uživanja za volanom jer se automobilom upravlja veoma lako.
Odlična aerodinamika
Pod haubom smo imali 1,6 benzinac sa 122 konjske snage. Očekivali smo snažnije ubrzanje, mada solidno poteže za gradske uslove. S uključenom klimom trošio nam je tek nešto više od deklarisanih 6,6 litara u kombinovanom ciklusu, mada smo se trudili da potrošnju svedemo na minimum. Niskoj potrošnji doprinosi koeficijent otpora vazduha od samo 0,27. Cena početnog modela s opremom „tera“ u Srbiji je 15.000 evra.
Šestostepena transmisija standardna
Svi agregati imaju evro 5+ standarde. U ponudi su 1,4 D-4D turbo-dizel (90 KS), zatim 1,33 Dual VVT-i (99 KS), 1,6 Dual VVT-i valvmatik (122 KS), kao i novi 1,8-litarski Dual VVT-i (140 KS). Vezani su sa šestobrzinskim ručnim, „multimod“ automatizovanim ručnim, kao i novim „multidrajv S“ automatski menjačima. Dizel 1,4 sa stop/start tehnologijom troši samo 3,8 l/100 km i emituje 99 g/km.
TOJOTA KOROLA
♦ Dužina / širina / visina: 4.620 / 1.775 / 1.465 mm
♦ Prtljažnik: 452 l
♦ Motori: Dizel: 1,4 D-4D (90 KS) Benzinci: 1,33 (99 KS) 1,6 (122 KS) 1,8 (140 KS)
♦ Cena: Od 15.000 evra
Novi automatski menjač
Novi, izuzetno efikasan „multidrajv S“ automatski menjač standardno je dostupan na 1,8 litarskom benzinskom motoru, dok je kao opcija dostupan na VVT- i valvmatik verzijama 1,6 litarskog benzinca. Ovaj menjač s metalnim remenom ima konvertor obrtnog momenta i potpuno elektronsku, višestruku kontrolu pritiska ulja. S većim prenosnim odnosima, bržom promenom brzina i ekonomičnijom potrošnjom goriva od 4-brzinskog automatskog menjača, „multidrajv S“ može da radi u tri načina rada: potpuno automatski, u sportskom režimu ili u 7-brzinskom sportskom sekvencijalnom načinu rada.