PREVOZ: Putnici ne znaju da koriste presedačku kartu!
BEOGRAD - Beograđani što zbog neinformisanosti, što zbog straha retko koriste vremensku kartu. Za mesec dana, koliko ova opcija funkcioniše u gradskom prevozu zabeleženo je tek 30.000 očitavanja.
Karta se veoma lako koristi, a ušteda je velika, s obzirom da sa samo jednim presedanjem možete da uštedite 44 dinara (vremenska karta 100, dve “obične” karte po 72 dinara).
Za manje od mesec dana očitano je blizu 30.000 vremenskih karata, a u istom periodu broj utrošenih karata za jednu vožnju prodatih van vozila je više od 2,3 miliona, kažu u Direkciji za javni prevoz.
Uz pažljivu kalkulaciju, sa vremenskom kartom možete preći gotovo celo područje pokriveno gradskim linijama. Rok važenja je 75 minuta, ali nakon poslednjeg očitavanja (koje mora biti pre isteka 75. minuta) možete nastaviti vožnju do krajnje stanice.
Tako, na primer, putnik koji putuje od Batajnice do Voždovca može da prođe i više nego duplo jeftinije. On će prvo očitati svoju vremensku kartu na lokalnoj liniji 700, a potom u BG-vozu i tramvaju. Kredit na svojoj kartici umanjiće za 100, umesto 216 dinara, koliko bi koštale tri pojedinačne vožnje.
Ipak, mnogi putnici kažu da ne znaju da koriste ovu pogodnost. Potrebno je pravilno odabrati opcije na validatoru i to najpre ispis „Vremenska karta”, nakon čega se otvara meni sa jednim ponuđenim izborom, koji takođe treba pritisnuti. Tek tada putnik prislanja svoju "bus plus" karticu. Pri svakom presedanju putnik je dužan samo da validira kartu (prisloni je uređaju), ali bez ponovnog odabira opcija.
- U početku nisam znala kako da otkucam vremensku kartu, pa sam se švercovala iako nisam želela. Kasnije sam saznala da je potrebno da dva puta pritisnem ekran validatora - kaže sugrađanka Milijana Lekić.
Uskoro i „Vodič za javni prevoz”
U Direkciji za javni prevoz navode da je sistem prilagođen korisnicima, a da su putnicima od pomoći i kontrolori.
Najavljeno je i štampanje “Vodiča za javni prevoz” u kome bi se našle sve bitne informacije, ne samo o vremenskoj karti već generalno o celom sistemu.
Uvođenjem vremenske karte, kako kažu u Direkciji, prevaziđena je najveća mana presedanja - plaćanje prevoza za svaku vožnju.