NADA Pitomac Red bul junior programa na korak od Formule 1

Feliks da Košta: I bol prolazi kad spustim vizir i izađem na stazu

Zna put Mesto u Formuli 1 je otvoreno, želim da budem tamo iduće godine, a imam još nekoliko trka u Formuli Reno da to mesto i zaslužim

Mediji uveliko spekulišu.
Pošto Mark Veber napušta Formulu 1, njegovo sedište mogao bi zauzeti Danijel Rikardo, a na upražnjeno mesto u Skuderiji Toro roso uskočio bi pulen Red bul junior programa Antonio Feliks da Košta. Sa njim smo razgovarali na Red bul ringu, tokom prvog gostovanja Reno serije u Austriji i doznali kakav je put do mogućeg ostvarenja navedenog scenarija.

Na testu mladih vozača u Silverstonu vozio si aktuelnu formulu Red bul rejsinga. Kakvi su utisci?
- Sjajno je kad imate priliku da testirate F1 automobil, pogotovu sa šampionskim timom. Testovi u F1 su danas toliko ograničeni, izvrsno je kad vam daju dan i po od moguća tri.

Šta te je najviše zadivilo?
- Snaga, očigledno, ali i kočenje. Mislim da auto bolje koči nego što ide napred. Morate da verujete u njega kada kočite i, naravno, ako postoji staza na kojoj Formula 1 može da se oseti, to je Silverston, sa svim tim brzim krivinama.

Prošle sezone bio si briljantan u svemu što si vozio, u Formuli Reno 3.5, u GP3, u Formuli 3 u Makauu.
- Sve se složilo i išlo je lako, svaki auto bio mi je sjajan. Nisam bio junak, radio sam svoj posao, a sve ostalo je funkcionisalo. Ove godine nam ide malo teže, dešavaju nam se greške i problemi. Ipak, nikad ne smete odustati, stvari će se preokrenuti.

Šta ti je otvorilo vrata Red bul junior programa?
- Ne samo jedan rezultat, cela moja karijera u formulama bila je veoma dobra. Međutim, nekad je potrebna loša sezona da biste odrasli kao osoba i sazreli kao vozač. Lako je dovesti najbolji auto na pol-poziciju i osvajati sve trke, ali onda se nađete u poziciji kad morate da se borite u sredini kolone. Šta ako to ne znate?

Koliko je GP3 dobra škola?
- Korisna je. GP3 se trka pred očima Formule 1, možda je to privuklo pažnju dr Helmuta Marka kada sam tamo vozio početkom 2012.

Prema izvesnim medijima, tvoj prelazak u Toro roso 2014. je svršena stvar.
- Želeo bih da je tako, ali nije. Red bul očekuje rezultate, a u ovom momentu oni ne stižu, dakle, zašto bih ja zaslužio sedište u Formuli 1? Ali to je cilj, na tome radimo i imamo još nekoliko trka da to mesto zaslužimo.

Vozačka vrteška se pokrenula, mesto u F1 se otvara.
- Bez sumnje, i tajming deluje dobro. Ne krijem: želim da budem u F1 iduće godine. Nema mnogo smisla pričati o Formuli 1, još nismo tamo, a do tamo moramo da stignemo preko Reno serije.

Šta ti o ovoj sezoni kažu ljudi iz Red bul junior programa?
- Žele više, to je razumljivo i potpuno se slažem sa svim sto traže. Ja prvi želim više i prvi nisam srećan ako završim peti ili šesti.

Da li ti je iko od trkača bio uzor?
- To se kod mene menjalo iz godine u godinu. Pokušavam da usvojim najbolje od svakog, ne samo da se fokusiram na jednog. Tako radim i danas.
Trka na Red bul ringu praktično ti je domaća. Kako ti se dopada staza?
- Da, to je „domaća trka bika“. Prvi put sam ovde, mesto je sjajno, staza je divna, prava vozačka. Mnogo je brzih krivina, ali i jakih kočenja, vrlo lako se pogreši.

Da li na tebe možda utiče umor od F1 testa?
- Moje telo oseća bol od F1 testova, boli me vrat. Možda i utiče, ali ja to ne osećam. Kad sednem u auto, osećam bol. Onda spustim vizir, izađem na stazu i zaboravim na njega.

Antonio Feliks da Košta

♦ Rođen: 31. avgusta 1991, Lisabon, Portugal
♦ 2008. Formula Reno 2.0 Severnoevropski kup
♦ 2009. Formula Reno 2.0 Evrokup
♦ 2010. F3 Evroserija,

F1 test

♦ 2011. GP3
♦ 2012. GP3, Formula Reno 3.5, F3 , F1 test
♦ 2013. Formula Reno 3.5,

Dobro je raditi sa članom porodice

Kako si i kada rešio da postaneš trkač?
- Moja porodica se bavi auto-sportom u Portugalu, dva starija brata su se trkala i bilo je skoro nemoguće ne pratiti ih. Jednog dana sam i ja pokušao i dopalo mi se. Zatim nacionalni, evropski, svetski šampionat u kartingu i sve dalje došlo je prirodno. Imam sreće što mi familija mnogo pomaže, mislim da sam zato danas ovde. Naravno, moju karijeru vode Red bul i dr Marko, ali moj brat zadužen je za odnose s javnošću i kontakte. Dobro je ako možete da radite s članom porodice jer mu možete verovati 200 odsto.