BEOGRAD: Novi tunel spaja Autokomandu i Adu Ciganliju!
BEOGRAD - Nakon završetka Mosta na Adi i svih pristupnih saobraćajnica, Beograd će dobiti i novi tunel kojim će se povezati Topčider i Autokomanda i time znatno rasteretiti saobraćaj u prestonici.
Iz gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju objašnjavaju da je u pitanju investicija vredna više desetina miliona evra.
Novi tunel deo je Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) koji se proteže u dužini od preko 17 kilometara i zamišljen je da rastereti gradsko jezgro i preseli tranzitni saobraćaj, povezujući Novi Beograd i Palilulu.
Ulaz je kod petlje Hipodrom, na delu gde se ukršta sa Mostom na Adi, a vozila bi s druge strane izlazila u neposrednoj blizini stadiona Partizana, kod južne tribine, a zatim se kretala ka Autokomandi.
- Za prvu fazu Unutrašnjeg magistralnog poluprstena usvojen je plan detaljne regulacije, a njime je obuhvaćena i tunelska deonica do Autokomande. Zajedno sa planom, u prethodnom periodu završen je i Idejni projekat Topčiderskog tunela od raskrsnice Hipodrom do Ulice dr Milutina Ivkovića. Projektom je predviđeno da tunelska deonica počinje od četvorokrake raskrsnice na petlji Hipodrom, a saobraćajnica je odvojena po smerovima u dve posebne tunelske cevi - kažu u Direkciji.
Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, kaže da u Beogradu (ne računajući nadvožnjake) postoji samo jedan tunel, Terazijski, a da su oni neophodni u velikim gradovima.
- Bez tog tunela Most na Adi bio bi promašena investicija. Ovaj tunel i te kako će rasteretiti čep koji se trenutno stvara. Autokomanda će se podići na dva nivoa, a Južni bulevar će postati važna saobraćajnica, deo koji treba da odvuče saobraćaj ka Dunavu. Ipak, da bi UMP bio potpuno funkcionalan, trebalo bi izgraditi još jedan tunel koji će ići ka Pančevačkom mostu - kaže Vujanić.
U Direkciji ističu da se početak radova još ne zna zbog nedostatka finansijskih sredstava.
- Samo bušenje i betoniranje su najjeftiniji deo posla. Opremanje tunela je ono što je skupo, ali vi kada izbušite i izbetonirate tunel već možete da ga pustite u upotrebu sa pojačanim nadzorom, a onda usput radite na opremanju - ističe Vujanić.
Džinovska krtica ponovo buši
Novi tunel bušiće specijalna mašina - džinovska krtica koja je već izbušila Višnjički tunel. Tunelokopač marke „virt” dugačak je 120 metara, a težak čak 170 tona. Ovaj gorostas za četiri godine iskopao je tunel dužine 6.730 metara sa ogromnom preciznošću odstupajući svega desetak milimetara. Ovim tempom Topčiderski tunel bio bi iskopan za manje od dve godine.
Do izgradnje tunela - Ulicom patrijarha Pavla
Ipak, do izgradnje tunela Direkcija će radi poboljšanja saobraćajnih veza izgraditi saobraćajnicu Patrijarha Pavla. “Planirano je da se silaskom sa petlje Hipodrom, saobraćaj usmeri novom saobraćajnicom kroz Topčider ka Ulici Pere Velimirovića i dalje Borskom ka petlji Lasta na autoputu Beograd-Niš”, kažu u Direkciji.