Dobio sam dva sjajna dana na F1 testu u Silverstonu. Mislim da je vreme pokazalo da imam potencijal
Ove sezone GP3 serija je stalna stanica na putu usavršavanja pitomaca Red bul junior programa, pa se u njoj za tim MW Arden trka i Karlos Sainc Mlađi. U razgovoru na Hungaroringu sin španske reli legende ispričao nam je šta je dosad naučio o različitim trkačkim kategorijama, po čemu dobrom će pamtiti ovu godinu, kao i u kom bi takmičenju voleo da se nađe 2014.
Prošle godine vozio si Formulu 3 i nije bilo baš sjajno. Zašto?
- Debitantska godina u Formuli 3 nije uvek laka. Postigli smo dobre rezultate po kiši na početku godine, na suvom nije ispalo tako dobro, a ni auto nije bio brz koliko je trebalo da bude. Ipak, uspeo sam mnogo da naučim i zato sam ove godine jači.
Da li si očekivao više?
- Nisam delovao kao ruki, ali razvoj auta nije bio baš dobar, bilo je i mojih grešaka, ipak sam bio debitant. Trkanje podrazumeva mnogo detalja, ako ih sve ne složite, niste na vrhu.
Kako je bilo na F1 testu mladih vozača u Silverstonu?
- Nisam očekivao da ću učestvovati na F1 testu ove godine, a dobio sam dva sjajna dana u Red bul rejsingu i Skuderiji toro roso. Mislim da je vreme pokazalo da imam potencijal. To je samo test, ali mi daje veliku dozu samopouzdanja, imam samo 18 godina i preda mnom je dug put.
Nastupio si u dve runde Formule Reno 3.5. Kako je bilo?
- Bilo je to malo iznenađenje za mene - prvi put u Monaku, prvi put u Formuli Reno 3.5, a borio sam se za pol-poziciju i bio šesti u trci. Spa je mogao biti još bolji od Monaka, ali su nas snašli tehnički problemi i maleri. Tamo sam išao da učim i steknem iskustvo.
Više ti odgovaraju jače formule?
- Kao vozač moram biti brz u svemu. Sad sam u GP3 i tu moram biti uspešan, kakav god da je auto. Ipak, što više snage, više zabave, a što se više zabavljam, to sam brži.
Kako izgleda tvoj uobičajeni radni dan u Milton Kinsu?
- Ima mnogo posla. Probudite se, idete u gimnastičku dvoranu, određenim danima u simulator. Onda idu trčanje, vožnja bicikla... U kontaktu ste s timom, s Red bulom i Ardenom, uključeni ste u atmosferu i izgradnju karijere.
U dve godine vozio si pet različitih formula. Šta si o kojoj naučio?
- U F3 je najvažnije naučiti kako auto funkcioniše i kako se podešava. U GP3 su važni trkačka snaga i prilagodljivost. U Formuli 3.5 fino se doteruju finalni detalji, tu tragate za stotinkama i hiljaditinkama. Najzad, u F1 nemam dovoljno iskustva da bih nešto mogao da kažem.
Šta bi te u GP3 zadovoljilo do kraja sezone?
- Teško je očekivati nešto od ove godine. Mnogo učim i sazrevam kao vozač. Svakako bih želeo do kraja sezone da osvojim jednu subotnju trku i pol-poziciju. Rezultat u šampionatu više nije toliko važan i ne brine me.
Koliko su u Red bul programu zadovoljni tvojom sezonom?
- Ne znam. Znam šta od mene očekuju, ne moraju to da mi kažu. Biće im teško da procene na osnovu GP3 sezone. Ipak, imao sam i svetlih trenutaka, kao što su Monako, Spa, F1 test, to dovodi sve u ravnotežu.
Da li bi bio zadovoljan mestom u Formuli Reno 3.5 dogodine?
- Za mene je to logičan korak, kategorija mi se sviđa, nivo je vrlo visok. Mislim da je tu moje mesto.
Prošle godine vozio si Formulu 3 i nije bilo baš sjajno. Zašto?
- Debitantska godina u Formuli 3 nije uvek laka. Postigli smo dobre rezultate po kiši na početku godine, na suvom nije ispalo tako dobro, a ni auto nije bio brz koliko je trebalo da bude. Ipak, uspeo sam mnogo da naučim i zato sam ove godine jači.
Da li si očekivao više?
- Nisam delovao kao ruki, ali razvoj auta nije bio baš dobar, bilo je i mojih grešaka, ipak sam bio debitant. Trkanje podrazumeva mnogo detalja, ako ih sve ne složite, niste na vrhu.
Kako je bilo na F1 testu mladih vozača u Silverstonu?
- Nisam očekivao da ću učestvovati na F1 testu ove godine, a dobio sam dva sjajna dana u Red bul rejsingu i Skuderiji toro roso. Mislim da je vreme pokazalo da imam potencijal. To je samo test, ali mi daje veliku dozu samopouzdanja, imam samo 18 godina i preda mnom je dug put.
Nastupio si u dve runde Formule Reno 3.5. Kako je bilo?
- Bilo je to malo iznenađenje za mene - prvi put u Monaku, prvi put u Formuli Reno 3.5, a borio sam se za pol-poziciju i bio šesti u trci. Spa je mogao biti još bolji od Monaka, ali su nas snašli tehnički problemi i maleri. Tamo sam išao da učim i steknem iskustvo.
Više ti odgovaraju jače formule?
- Kao vozač moram biti brz u svemu. Sad sam u GP3 i tu moram biti uspešan, kakav god da je auto. Ipak, što više snage, više zabave, a što se više zabavljam, to sam brži.
Kako izgleda tvoj uobičajeni radni dan u Milton Kinsu?
- Ima mnogo posla. Probudite se, idete u gimnastičku dvoranu, određenim danima u simulator. Onda idu trčanje, vožnja bicikla... U kontaktu ste s timom, s Red bulom i Ardenom, uključeni ste u atmosferu i izgradnju karijere.
U dve godine vozio si pet različitih formula. Šta si o kojoj naučio?
- U F3 je najvažnije naučiti kako auto funkcioniše i kako se podešava. U GP3 su važni trkačka snaga i prilagodljivost. U Formuli 3.5 fino se doteruju finalni detalji, tu tragate za stotinkama i hiljaditinkama. Najzad, u F1 nemam dovoljno iskustva da bih nešto mogao da kažem.
Šta bi te u GP3 zadovoljilo do kraja sezone?
- Teško je očekivati nešto od ove godine. Mnogo učim i sazrevam kao vozač. Svakako bih želeo do kraja sezone da osvojim jednu subotnju trku i pol-poziciju. Rezultat u šampionatu više nije toliko važan i ne brine me.
Koliko su u Red bul programu zadovoljni tvojom sezonom?
- Ne znam. Znam šta od mene očekuju, ne moraju to da mi kažu. Biće im teško da procene na osnovu GP3 sezone. Ipak, imao sam i svetlih trenutaka, kao što su Monako, Spa, F1 test, to dovodi sve u ravnotežu.
Da li bi bio zadovoljan mestom u Formuli Reno 3.5 dogodine?
- Za mene je to logičan korak, kategorija mi se sviđa, nivo je vrlo visok. Mislim da je tu moje mesto.